بیمه مرزنشینان در حال پیگیری است

کد خبر: ۸۸۲۵۳۲۳
|
۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، علیرضا آشناگر در دوازدهمین جلسه اصلی کمسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کردستان با بیان اینکه در حال حاضر درآمد هر خانوار مرزنشین از محل واردات کالا از معابر مرزی یک میلیون و 500 هزار تومان در ماه است گفت: با توجه به اعتقاد ما به افزایش سطح معیشت مرزنشینان پیشنهاد درآمد ماهیانه چهار میلیون تومان به دولت ارایه شده است که با کسب درآمد سه و نیم میلیون تومانی برای مرزنشینان در طرح موافقت شده است.
 

وی با بیان اینکه این افزایش درآمد باعث توسعه مناطق مرزی و افزایش ضریب امنیت نوار مرزی استان خواهد شد گفت: موضوع بیمه مرزنشینان نیز با پیگیری های استاندار کردستان در دست پیگیری و اقدام است و به ثمر رسیدن این کار عامل ایجاد امنیت خاطر در مرزنشینان شریف و غیور خواهد بود.

 

آشناگر در ادامه به وجود پنج معبر مرزی موقت در شهرستان های بانه، مریوان و سروآباد اشاره کرد و اظهار داشت: در حال حاضر 15 هزار خانوار از محل معابر مرزی ارتزاق می کنند واین حقی است که دولت بر طبق قانون برای ساکنان مناطق مرزی قایل شده است.

 

وی با بیان اینکه تعاونی های مرزنشین باید از لحاظ مالی قوی باشند و مسئولیت واردات کالا و تقسیم سود ناشی از آن را خود میان مرزنشینان تقسیم کنند ادامه داد: زمینه از سرگیری فروش سوخت توسط مرزنشینان فراهم شده است  و امیدوارم تعاونی های مرزنشین خود توان صادرات سوخت را داشته باشند.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان همچنین از ارایه طرح ساماندهی معابر مرزی به دولت خبر داد و گفت: با تصویب این طرح معابر مرزی بصورت کامل ساماندهی و فعالیت ها کاملا شکل قانونی به خود خواهد گرفت.

 

علیرضا آشناگر به تمایلات سوداگرانه در مرزها توسط برخی از تجار نیز اشاره کرد و گفت: برخی از تجار که تمایل به کسب سود بیشتر دارند کالاهایی وارد می کنند که هیچ ارتباطی با کولبران ندارد.

 

وی با بیان اینکه در حال حاضر همه کسانی که در شعاع 20 کیلومتری مرز زندگی می کنند می توانند از مزایای معابر استفاده کنند اضافه کرد: قبلا ساکنان تا شعاع 15 کیلومتری مرز می توانستند از این امتیاز بهره مند شوند اما با افزایش این میزان روستاییان بیشتری که ساکن مرز هستند می توانند از آن بهره مند و کسب درآمد کنند.

 

آشناگر در ادامه واردات خشکبار، مرکبات و کیف و کفش و گل و گیاه به داخل کشور را ممنوع دانست و  گفت: این اقلام بصورت عمده و با کیفیت عالی در کشور تولید می شوند  و  واردات مرکبات و گل و گیاه از معابرمی تواند در آینده منشا خطرهای زیستی و تهدیدی برای مزارع ما باشند.

 

وی ادامه داد: اگر بناست اقلامی از این دست وارد کشور شود باید از طریق مرزهای رسمی و با تشریفات خاص صورت بگیرد و  این مهم به هیچ وجه نباید از طریق معابر کولبری انجام شود.

 

وی در پایان برگزاری متظم جلسات و به روز شدن رسیدگی به پرونده های قاچاق را نشان عزم جدی مبارزه با قاچاق کالا دانست و از تمامی کسانی که در این راه تلاش می کنند قدردانی کرد.

 
ارسال نظرات
آخرین اخبار