عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت: حذف اینگونه مباحث از کتب درسی دانش آموزان از گام های نخست اجرای سند 2030بین المللی در کشور و در همین راستا است.
کد خبر: ۸۸۲۵۳۳۵
|
۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۰
حجت الاسلام و المسلمین علیرضا سلیمی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج در واکنش به حذف مباحث مربوط به تسخیر لانه جاسوسی و حمله آمریکایی ها به طبس از کتاب مطالعات اجتماعی پایه نهم در سال تحصیلی جاری گفت: حذف این مباحث از دروس دانش آموزان تاسف بار است.

وی افزود: قبل از این هم درس شهید فهمیده را از کتب درسی دانش آموزان حذف کرده بودند که با مقاومت هایی که در مجلس شورای اسلامی شد به کتب درسی برگشت.

نماینده مردم محلات در مجلس گفت: این اقدامات نشان می دهد دقت لازم در این مباحث صورت نمی گیرد و یا جریان خزنده ای به دنبال کاهش عنصر مقاومت در ملت بزرگ ایران است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: ما در تسخیر لانه جاسوسی آمریکا را تحقیر کردیم و در ماجرای حمله آمریکایی ها به طبس علاوه بر اینکه دست قدرت الهی را نشان دادیم یک رزق لایحتسب برای ما بود؛ این مسئله نشان داد آمریکایی ها تا چه اندازه متکبر، خودخواه، سلطه جو و بدون رعایت موازین بین المللی خود مختار عمل می کنند.

حجت الاسلام سلیمی بیان داشت: حذف اینگونه موارد از کتب درسی و نادیده گرفتن آن قطعاً امری غیر دقیق و به شدت محکوم است و امیدواریم این روند به زودی اصلاح شود.

این مقام مسئول در پایان گفت: حذف اینگونه مباحث از کتب درسی دانش آموزان از گام های نخستین اجرای سند 2030بین المللی در کشور و در همین راستا است.


ارسال نظرات