رئیس ثبت احوال خاتم گفت: کسب رتبه اول استانی این شهرستان در ثبت وقایع حیاتی حاکی از هماهنگی نهادهای مربوط است.
کد خبر: ۸۸۲۵۴۲۵
|
۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، سرپرست فرمانداری خاتم در نشست شورای ثبت احوال اظهار داشت:آمار حیاتی جنبه ای از آمار زيستی است كه به بررسی وقايع مربوط به جمعيتهای انسانی مثل ميزان زاد و ولد،مرگ و مير،بيماريهاو باروری و ...می پردازد از این جهت آمار حياتی شامل چهار واقعه مهم و اصلي زندگی انسان يعنی تولد،ازدواج،مرگ ومير و طلاق می دانند.

محمد محمودی با بیان اهمیت آمار و ثبت دقیق وقایع حیاتی در تصمیم گیری برای شهرستان اظهار داشت: ثبت دقیق این آمار می تواند به مسئولان شهرستان در راستای پیشبرد اهداف و فعالیتهای پیش رویشان موثر باشد و به تصمیم گیری ها کمک شایانی نماید.

محمودی گفت: وقایع حیاتی یکی از نیازهای مهم و اساسی جامعه و برنامه ریزان کشور است و از همین رو ثبت این وقایع به‌ویژه در روستاها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی افزود: روستاها نیز باید در ثبت وقایع حیاتی سرعت لازم را داشته باشند و دهیاران و شوراها هم باید در ثبت وقایع نقش پررنگی را داشته باشند.

در ادامه رئیس اداره ثبت احوال خاتم نیز ضمن بیان اینکه شهرستان خاتم در ثبت وقایع حیاتی در استان رتبه برتر دارد از اداراتی که منجر به دست یافتن این موفقیت شده اند تقدیر و تشکرکرد.

حسین تیموری اظهار کرد: خاتم در ثبت وفات پوشش 100 درصدی و در موالید نیز 8/99 رسیده است که این رقم در نوع خود بی نظیر است.

تیموری تعداد تولدها در 9 ماه امسال در شهرستان را 501 نفر، فوتی ها 94 نفر و تعداد ازدواج ها را 248 مورد اعلام کرد.

ارسال نظرات