نماینده مردم سمیرم در گفت و گو با «بسیج»:
اصغر سلیمی گفت: قطعا هرکسی بخواهد محدوده و حریم آبی ما را مورد تجاوز قرار بدهد مورد برخورد شدید نیروهای دریایی ما چه ارتش و چه سپاه قرار مواجه خواهد شد.
کد خبر: ۸۸۲۵۴۴۵
|
۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۴

اصغر سلیمی نماینده مردم سمیرم و عضو هیئت رئیسه کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج، با اشاره به اظهارات پیش از انتخابات ترامپ مبنی بر مقابله با قایق های ایرانی در خلیج فارس، گفت: آب های خلیج فارس متعلق به کشور ایران و کشورهای حوزه خلیج فارس است و یک مسیر بین المللی هم برای عبور آزاد برای همه کشتی ها تعیین شده است.

وی در ادامه افزود: قطعا هرکسی بخواهد محدوده و حریم آبی ما را مورد تجاوز قرار بدهد مورد برخورد شدید نیروهای دریایی ما چه ارتش و چه سپاه قرار مواجه خواهد شد.

نماینده مردم سمیرم عنوان کرد: قطعا آقای ترامپ کسی است که شناخت سیاسی نسبت به موضوعات مختلف ندارد و اهل منطق و عقل نیست، صحبت هایی هم که می کند بیشتر از روی احساسات و از روی حس قدرت طلبی است که در اکثر امریکایی ها وجود دارد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون شوراها اظهار داشت: در عمل، آقای ترامپ هیچگونه برخوردی نمی تواند با ایران داشته باشد، چرا که ایران نشان داده است که با قدرت دریایی و موشکی خود می تواند هر هدفی را در خلیج فارس منهدم کند و به نظر بنده امریکایی ها هیچ گاه اقدامی در مقابل این ایران قدرتمند نخواهند کرد و مرتکب اشتباه نخواهند شد.

سلیمی یادآور شد: ملت ایران قطعا خیلی متحد و قدرتمند است و جلوی هر گونه متجاوز و تجاوز بیگانه ای خواهد ایستاد؛ نظام جمهوری اسلامی ایران نشان داده است که با تغییر رییس جمهورها در امریکا، و دیگر کشورهای متخاصم فعالیت هایی که در جهت افزایش امنیت و دفاع از کشور انجام داده تغییر نخواهد داد.

وی خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی در همین آزمایش موشکی که به تازگی و در روزهای آغازین ریاست جمهوری آقای ترامپ انجام شد، نشان داد که با تغییر روئسای جمهور در امریکا در اهداف استراتژیکی و امنیتی ایران تغییری بوجود نخواهد آمد و این یک هشدار برای ترامپ بود؛ آزمایش های موشکی ایران متعارف و کاملا دفاعی بوده و هیچ وجه تهدیدی برای دیگر کشور ها نخواهد داشت.

سلیمی در پایان گفت: جمهوری اسلامی ایران در بحث امنیت ملی و نظامی اصلا کوتاه نخواهد آمد و این موضع ایران باعث شده که ترامپ هم آهسته آهسته از مواضع تند خود عقب نشینی کند، هم در برابر ایران و هم در برابر چین، این شعارها و اظهاراتی که ترامپ در قبل انتخابات عنوان کرده بود، نه در ایران بلکه در هیچ یک از مجامع بین المللی و حتی در خود امریکا هم مورد قبول امریکایی ها نیست.


ارسال نظرات