خبرهای داغ:
رئیس میراث فرهنگی و گردشگری گلپایگان گفت: طبق برآورد ستاد اسکان گلپایگان، گردشگری در ایام نوروز این شهرستان نسبت به چند سال گذشته دو برابر می شود.
کد خبر: ۸۸۲۵۴۹۳
|
۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۹

به گزارش خبرنگار بسيج از گلپايگان به نقل از خبرگزاري مهر، مهدی نوبخت ، در حاشیه برگزاری اولین ستاد دائمی خدمات سفر ویژه نوروز ۹۶ که با حضور مسئولان ذیربط در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان صورت گرفت، ضمن تسلیت دهه فاطمیه (س) اظهار داشت: با اتخاذ تصمیمات و مصوبات این جلسه و اقداماتی که مقرر است کمیته های زیر مجموعه این ستاد از دستگاه های مختلف شهرستان صورت دهند پیش بینی ما در موضوع خدمات رسانی به مسافرین نوروز با کمترین مشکلات اجرایی خواهد شد.

وی افزود: علیرغم اینکه پیش بینی برخی از مدیران زیر مجموعه ستاد نوروزی برآورد ثابت بودن جمعیت گردشگری در گلپایگان است لیکن آنچه مشهود است این است که گردشگری در ایام نوروز این شهرستان نسبت به چند سال گذشته دو برابر شده است و امیدواریم با مجموعه خدماتی که در راستای پذیرایی از مسافرانی که در مجموعه های هتل ارگ گوگد، مهمانسرای جهانگردی، مهمانپذیر مهدی، مهمانسراهای ادارات و ستاد اسکان (آموزش و پرورش) که طبق برآورد مدیریت این مرکز بالغ بر هفت واحد آموزشی با بیش از ۸۰ کلاس جهت اسکان فرهنگیان و کارمندان دولت صورت می گیرد بتوانیم در ارائه خدمات همچون سال های گذشته موفق باشیم.

رئیس میراث فرهنگی و گردشگری گلپایگان با تأکید بر اینکه کمپ چادری در پارک هفده تن گلپایگان با توجه به شرایط مساعد بودن هوا نیز دایر خواهد بود، تصریح کرد: مجموعه میراث فرهنگی و گردشگری گلپایگان طبق روال هر ساله بروشورهایی به منظور معرفی امکانات و زیرساخت های مهم گردشگری و مسافرتی برای مسافران نوروز ۹۶ تدارک دیده است که تا ۱۵ اسفندماه آماده خواهد شد که در این بروشور به معرفی آثار تاریخی، گردشگری، فرصت های سرمایه گذاری و پروژه های مرمتی خواهد پرداخت.

وی افزود: همچنین در این راستا شهرداری گلپایگان با تهیه نرم افزاری به نام همراه گلپایگان تهیه کرده که در آن مواردی از قبیل؛ آشنایی با گلپایگان، معرفی فرهیختگان و شهرستان، میراث ناملموس و تاریخی، گردشگری و تصاویر، صنایع دستی، نقشه شهرستان و تلفن های ضروری که از طریق نرم افزار بلوتوث در ورودی های شهرستان به مسافرین ارائه خواهد شد.

نوبخت یادآور شد: در صورت تأمین اعتبار سی دی در مسیر ابریشم که سال گذشته تعداد پنج هزار از این نرم افزار بین مسافرین توزیع شد امسال نیز عملیاتی خواهد شد و به لحاظ کمبود نیرو در میراث فرهنگی و گردشگری گلپایگان نیروهای ما نیز از کیوسک های شهرداری و در مراکز استقرار پلیس راه موته و پایگاه های امدادرسانی جمعیت هلال احمر در راستای پذیرایی از مسافران اقدام خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: در محوطه مناره سلجوقی گلپایگان خدمات راهنمایی مسافرین و ارائه بسته های فرهنگی و بروشورهای گردشگری نیز تدارک دیده شده و مجزا از برنامه های هر ساله در نوروز امسال برنامه نوروزگار نیز درنظر گرفته شده که از تاریخ ۲۱ لغایت ۲۴ اسفندماه به آشنا کردن سنت و آداب و رسوم مردم گلپایگان خواهد پرداخت.

رئیس میراث فرهنگی و گردشگری گلپایگان از همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان در اجرای یک برنامه فرهنگی در قالب نوروز که همان سنت های دیرینه شامل خانه تکانی، سبزه نوروز، سفره هفت سین و ... در این ایام خواهد بود، خبر داد و افزود: این برنامه نیز تا قبل از ۲۴ اسفندماه اجرایی خواهد شد و همزمان با شب چهارشنبه سوری با همکاری سه شهرداری شهرستان در بحث تجلیل از خادمین و آتش نشانان شهرستان صورت خواهد گرفت.

وی در پایان تاکید کرد: ستاد خدمات سفر گلپایگان تا آخر سال که با تشکیل ۱۰ کمیته دستگاه های ذیربط همراه است، دو جلسه دیگر در ابتدا و اواسط اسفندماه سال جاری در راستای ارائه خدمات دهی مطلوب به مسافران و گردشگران نوروزی برگزار خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، در جلسه ستاد دائمی خدمات سفر شهرستان گلپایگان مدیران دستگاه های ذیربط آمادگی خود را جهت ارائه خدمات مطلوب در این ایام اعلام کردند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها