واکسیناسیون جمعیت دامی گاو و گوساله علیه بیماری پوستی لمپی اسکین در بین دامداری های صنعتی، سنتی و نیمه صنعتی توسط اکیپ های دامپزشکی آغاز شد.
کد خبر: ۸۸۲۵۶۰۱
|
۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۶
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: بیماری پوستی لمپی اسکین، بیماری مشترک بین انسان و دام نیست، فقط جمعیت دامی گاو و گوساله درگیر این بیماری می شوند و نگرانی برای دامداران و افرادی که در تماس با دام های آلوده به این بیماری هستند، وجود ندارد.

محمدرشید کرمی افزود: برای پیشگیری از شیوع این بیماری طرح واکسیناسیون علیه بیماری، بهمن هر سال در استان زنجان انجام می شود.

کرمی اظهار داشت: درزمان حاضر این طرح توسط اکیپ های دولتی متشکل از 20 نیرو در سطح این استان به صورت رایگان در دست انجام قرار دارد.

کرمی افزود: پیش بینی می شود در طرح واکسیناسیون بیماری پوستی لمپی اسکین 47 هزار و 500 راس گاو و گوساله توسط اکیپ های دامپزشکی واکسینه شود.

وی، راه های انتقال بیماری پوستی لمپی اسکین را تماس دام های سالم با دام های آلوده به این بیماری، لوازم و تجهیزات آلوده به بیماری در گاوداری ها و گزش حشرات و پشه های خونخوار بیان کرد.

وی ادامه داد: دامدارن باید لوازم و تجهیزات مورد استفاده دام ها در گاوداری ها را ضد عفونی و نسبت به قرنطینه دام و خودروهای حمل دام هنگام ورود و خروج به این مراکز نیز اقدام کنند.

مدیر کل دامپزشکی استان زنجان گفت: دامداران باید سم پاشی جایگاه های نگهداری و روی بدن دام ها را به خصوص در فصل های گرم سال جدی بگیرند تا از ابتلای دام های سنگین به بیماری پوستی لمپی اسکین پیشگیری شود.

ارسال نظرات