خبرهای داغ:
مدیر حوزه علمیه قزوین:

حضرت فاطمه(س) تجلی ارزش‌های والای انسانی است

مدیر حوزه علمیه قزوین اذعان کرد: حضرت فاطمه(س) همچون کعبه دل در دل همه مسلمین جادارند و ایشان تجلی کننده ارزش‌های والای انسانی می‌باشند.
کد خبر: ۸۸۲۵۶۳۵
|
۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۵

حجت‌الاسلام علی عباسی، مدیر حوزه علمیه استان قزوین، در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قزوین، به مناسبت ایام فاطمیه به تبیین ویژگی‌های شخصیتی حضرت فاطمه‌ زهرا (س) اظهار کرد: حضرت فاطمه(س) دارای آن‌چنان ویژگی‌های شخصیتی والایی می‌باشد که انسان‌های عادی هرگز توانایی شمارش و یا درک آن را نخواهند داشت.

وی ارتباط حضرت فاطمه(س) با عالم ملکوت را یکی از مهم‌ترین ویژگی‌ها آن حضرت عنوان کرد و گفت: پس از پیامبر(ص) جبرئیل بر کس دیگری جز حضرت فاطمه(س) نازل نشد و ایشان تنها فرد پس از پیامبر(ص) بودند که به طور مستقیم وحی را دریافت می‌کردند.

این مسئول ادامه داد: وحی هایی که بر حضرت فاطمه(س) می‌شد در کتابی با نام صحیفه فاطمیه جمع‌آوری گردیده و این کتاب همواره به عنوان یک منبع علمی در دستان ائمه‌اطهار قرار داشته و امروز نیز نزد حضرت صاحب‌الزمان(عج) می‌باشد.

مدیر حوزه علمیه قزوین با اشاره به سخنی از امام خمینی(ره) تصریح کرد: ارتباط حضرت فاطمه(س) با عالم ملکوت و ارتباط مستقیم با جبرئیل از بالاترین فضیلت های ایشان و بیانگر مقام و مرتبه والای آن بزرگوار می‌باشد.

عباسی مطرح کرد: حضرت فاطمه(س) در تمام عرصه های سیاسی، حکومتی، دفاع از امر ولایت و امامت حضور داشته و هرگز بی‌تفاوت نبوده و الگویی شایسته برای همه مسلمین هستند.

وی تشریح کرد: خداوند همواره پشتیبان حضرت فاطمه(س) بودند و ذات ایشان متصل به ذات ابدی الهی بود و همین موضوع سبب عظمت و جاودانگی بیشتر آن حضرت در طول تاریخ شده است.

این مسئول به بی بارگاهی آن حضرت اشاره کرد و گفت: علیرغم آن که قبر این بزرگوار نامعلوم است ولی به خاطر عمل والا و ارزشمن ایشان، همواره در دل و جان همه مومنین قرار داشته و هرگز فراموش نخواهند شد.

مدیر حوزه علمیه قزوین در خاتمه متذکر شد: حضرت فاطمه(س) همچون کعبه دل و تجلی کننده ارزش‌های والای انسانی می‌باشند.

1005/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها