رییس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان شهرستان درگز در گفتگو با «بسیج»:

خرید کالای خارجی کمک به افزایش بیکاری است

رییس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان شهرستان درگز گفت: دولت باید در همه بخش‌ها از تولیدات داخلی حمایت عملی داشته باشد و به این موضوع توجه کند که خرید هر کالای خارجی منجر به افزایش بیکاری در جامعه می‌شود.
کد خبر: ۸۸۲۵۶۳۶
|
۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۴
حامد بیهقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی، با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص مسائل اقتصادی اظهار کرد: اگر سیاست‌های كلی اقتصاد مقاومتی، به‌طور جدی پیگیری و اجرا شوند، امید زیادی وجود دارد كه رونق اقتصادی و اصلاح پایه‌های اقتصادی كشور در میان‌مدت محقق و بخشی از مشكلات مردم حل شود.
 
وی افزود: افرادی در اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی موفق هستند که انگیزه‌های مردمی و انقلابی لازم و کافی را به این منظور داشته باشند.
 
رییس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان درگز گفت: امروز دشمن به دنبال شکست اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است و درصدد است با آسیب رساندن به معیشت مردم، موجب افزایش نارضایتی‌ها در جامعه شود.
 
وی ادامه داد: دشمن به دنبال تهدیدات اقتصادی است و در عمل از مدت‌ها قبل، وارد جنگ اقتصادی علیه ملت ایران شده است.
 
بیهقی تاکید کرد: با وجود این تهدیدات و جنگ گسترده اقتصادی دشمن، شناخت نقاط ضعف و چگونگی مقابله با آن اهمیت پیدا می‌کند.
 
این کارشناس مسایل اقتصادی با اشاره به توانمند سازی بخش خصوصی اذعان داشت: بخش خصوصی از ارکان اصلی اقتصاد مقاومتی است و در این راستا باید به واحدهای کوچک و متوسط اقتصادی نگاه ویژه‌ای شود.
 
وی ادامه داد: دولت باید در همه بخش‌ها از تولیدات داخلی حمایت عملی کند و به این موضوع توجه کند که خرید هر کالای خارجی یعنی از کار بیکار کردن یک جوان ایرانی.
 
بیهقی تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان و دانش‌محور را یک ضرورت مهم در تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی بر شمرد و گفت: اهدافی که برای اقتصاد کشور برنامه ریزی می‌شود؛ باید بر پایه دانش و همراه فناوری‌های نوین باشد.
 
وی در پایان گفت: خانواده های ایرانی و مردم ایران اسلامی، می توانند با خرید و مصرف کالاهای داخلی، کاهش واردات و به تبع آن وابستگی اقتصادی به دیگر کشور ها و افزایش اشتغال و رفاه اجتماعی در داخل کشور را فراهم سازند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار