با حمایت های سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان اردبیل :
مخترع و مبتكربسیجی ساکن روستای احمدبیگلو از توابع مشگین شهر با حمایت های سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان اردبیل، با کمترین امکانات، بدون تحصیلات دانشگاهی و با تکیه به توان خود موفق به ساخت دستگاه موبیلایزر شد.
کد خبر: ۸۸۲۵۶۴۰
|
۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، رمضان حسین نژاد در گفتگو با خبرنگار سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان اردبیل در خصوص اختراعات خود گفت: تاکنون موفق به ساخت دستگاه موبیلایزر، CPM ، پرفراژ و شماره زن چاپخانه شدم و در حال ساخت هلیکوپتر تک سرنشین هستم.
وی در رابطه با چگونگی ساخت CPM و موبیلایزر اظهار کرد: سال ۹۱ پدر بزرگم به دلیل سکته مغزی بستری شد و به دستور پزشک معالج یک نفر باید هر یک ساعت دستها و پاهای وی را حرکت می داد تا دچار سستی و زخم بستر نشود، بعد از چند روز احساس کردم اینکار خسته کننده است، به همین دلیل به فکر ساخت دستگاهی جهت ماساژ بیمار افتادم و بعد از تحقیق و بررسی وبا اعتماد به نفس و توکل به خدا موفق به ساخت دستگاه CPM و موبیلایزر شدم.
مخترع بسيجي خاطر نشان کرد: دستگاه CPM مورد استقبال پزشکان واقع شد و نمونه ای از آن را با هزينه ۷ میلیون تومان به مرکز فیاض اهدا نمودم.
وي با بیان اینکه اختراع CPM انگیزه ای برای ساخت دستگاههای دیگر شد، افزود: با حمایت های سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان اردبیل موفق به ساخت دستگاه موبیلایزر شدم و هر دو دستگاه برای توانبخشی بیماران مورد استفاده قرار می گیرند، با این تفاوت که موبیلایزر حرکت مفصلی و CPM حرکت اعضای بدن را انجام می دهد.
حسین نژاد در ادامه گفت: این دستگاهها برای افرادی که دچار آرتروز، تعویض مفصل زانو، سکته مغزی، قطع نخاع و عمل دیسک کمر شده اند و مجبور به استراحت مطلق هستند، بسیار ضروری می باشد.
وي در رابطه با ساخت هلیکوپتر تک سرنشین اظهار کرد: با توجه به اینکه در روستا زندگی می کنم و در فصول سرد به دلیل مسدود شدن راهها انتقال بیماران به بیمارستان با مشکل مواجه می شود، تصمیم به ساخت هلیکوپتر گرفتم، ولی متاسفانه به دلیل عدم دسترسی به جنس مناسب ملخ و با صرف هزینه ۲۳ میلیون تومان نتوانستم ساخت انرا به پایان برسانم.
مخترع بسیجی در رابطه با علت ساخت دستگاههای پرفراژ و شماره زن چاپخانه تصریح کرد: پرفراژ مورد استفاده در چاپخانه ها بخشی از دستگاه بزرگ است، ولی پرفراژساخت اينجانب به تنهایی می تواند کاربردهای متفاوتی داشته باشد. علاوه براین برای شماره گذاری برگه ها در چاپخانه ها نیروی کارگر و صرف مدت زمان طولانی لازم است که دستگاه شماره زن بدون نیاز به نیروی کارگر و در کوتاهترین زمان کار مورد نظر را انجام می دهد.
وی در ادامه افزود: علاوه بر انجام طرح ها، بنابر درخواست برخی مراکز دستگاههایی مانند پرفراژ و شماره زن تک کاره را به صورت سفارشی تهیه می کنم.
حسین نژاد با اشاره به ساخت دستگاهها براساس نیاز جامعه، بدون داشتن تحصیلات دانشگاهی و کمترین امکانات اظهار کرد: به شغل کشاورزی مشغول هستم و بخشی از درآمد این کار را برای اختراعات اختصاص می دهم.
وی با بیان اینکه اگر این اختراعات به مرحله تولید انبوه برسند از نظر اقتصادی مقرون به صرفه خواهد بود، افزود: همه اختراعات به صورت نیمه صنعتی هستند و حمایت سازمان ها جهت تولید انبوه این اختراعات لازم است.
حسین نژاد در پایان گفت: بسیج تنها یک سازمان نیست بلکه تفکری است که ایران و ایرانی را می تواند سربلند کند و هر انسان آزاده ای را به سعادت الهی برساند.

ارسال نظرات