طی مراسمی در کتابخانه مرکزی اردبیل، از جلد دوم کتاب «ازدواج عاقلانه، زندگی عاشقانه» تحت عنوان «روش های شناخت همسر آینده» نوشته رقیه محمدی دولت سرا و میرناصر داود زاده رونمائی شد.
کد خبر: ۸۸۲۵۶۴۷
|
۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان اردبیل، در این مراسم که به همت امور بانوان اداره کل و با حضور رباب عزیزخانی مدیرکل کتابخانه های عمومی، ویدا اخلاقی مشاور فرماندار اردبیل و رئیس کمیته امور بانوان و خانواده فرمانداری، شهرام فکری معاون فرهنگی اداره کل ورزش و جوانان، مجتهدی رئیس اداره ورزش اداره کل ورزش و جوانان و جمعی از صاحبنظران، زوج های جوان، کتابداران و اعضای کتابخانه مرکزی اردبیل برگزار شد، نویسندگان مذکور توضیحاتی در خصوص این کتاب ارائه نمودند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان در ابتدای این نشست با اشاره به جایگاه کتاب و کتابخوانی در شناسائی روشهای شناخت همسر، انتشار کتابهای مفید در حوزه سبک زندگی، مهارتهای اجتماعی، جوانان و ازدواج را باعث روشنگری در زمینه انتخب همسر و کاهش آسیب های خانوادگی و طلاق برشمرده و گفت:

کتابخوانی، افزایش آگاهی و در نتیجه کاهش برداشت های غلط و عادات ناصحیح را در پی دارد و به کاهش معضلات اجتماعی منجر میشود.

عزیزخانی، عضویت در کتابخانه های عمومی را یکی از مهمترین شاخص های رشد اجتماعی افراد دانسته و تصریح کرد: فردی که با کتاب انس میگیرد، مطمئناً از بزه و آسیب بدور خواهد بود.

مشاور فرماندار و مسئول کمیته امور بانوان و خانواده فرمانداری شهرستان اردبیل نیز طی سخنانی، با اظهار خرسندی از روند ورود بانوان اردبیلی به حوزه پژوهش و نشر کتاب، مطالعه آسیب های حوزه زنان را مهم دانسته و اظهار داشت: زن به عنوان محور خانواده، نقش بسیار مهمی در راهبری خانواده به سمت یک کانون سالم، شاد و متعالی دارد.

ویدا اخلاقی، یکی از راههای ازدواج ایده آل را برگزاری جلسات مشاوره، سمینارهای پژوهشی و نشست های علمی و روانشناختی برای جوانان بیان کرده و اضافه نمود: جوانان باید با مطالعه کتابهای مرتبط و کسب مشاوره از صاحبنظران، روش عاقلانه ای برای انتخاب همسر پیش رو قرار دهند تا زندگی آنها، عاشقانه گردد.

میرناصر داود زاده، مشاور امور خانواده و جوانان و یکی از نویسندگان کتاب «روش های شناخت همسر آینده» نیز ضمن سخنانی، بهره گیری از مفروضات عقلی در انتخاب همسر را دارای اهمیت بسیار ارزیابی کرده و گفت: قرآن کریم در آیات متعددی بر عقل و بهره گیری از آن تأکید دارد.

وی، حیا و آزادی را یکی از محصولات عقل دانسته و افزود: جوانان عاقل در کار خود حیا را مورد نظر قرار میدهند و برای آزادی انتخاب مخاطب خود، حرمت قائل میشوند.

این مشاور خانواده، مهربانی و عطوفت را از صفات الهی برشمرده و تصریح کرد: جوانان و زوج های جوان باید در همه امور، کلام و رفتار آمیخته با محبت و مهربانی را در اولویت قرار دهند.

همچنین، رقیه محمدی دولت سرا دیگر نویسنده «ازدواج عاقلانه، زندگی عاشقانه»، ضمن معرفی این کتاب، تأثیر دوران نامزدی را در زندگی هر زوج تعیین کننده دانسته و اظهار داشت: جوانان باید در دوران نامزدی، شناخت کاملی از هم بدست آورند و سپس با یک بینش عقلانی نسبت به انتخاب همسر اینده خود اقدام کنند.

وی، لازمه زندگی عاشقانه را انتخاب عاقلانه بیان کرده و تصریح کرد: جوانان باید برای شناخت، مصداق های روشن و عاقلانه ای داشته باشند چرا که مصداق های غلط، انتخاب های نادرست را به همراه خواهد داشت.

این نویسنده جوان، بهره گیری از مشاوره های کتاب مذکور را در شناخت صحیح جوانان از یکدیگر مفید قلمداد کرده و ادامه داد: البته اثر بخشیدن به مصداق های عقلانی در انتخاب همسر، اراده و درک مناسب را میطلبد.

در ادامه این نشست، وحید ضیائی نویسنده و پژوهشگر حوزه ادبیات، تعقل را یکی از وجوه ادبیات دانست که سعی در انتقال معیارهای عاقلانه به خواننده دارد و تصریح کرد: در این کتاب، احترام به شخصیت مقابل در قالب نامزد و همسر و نیز اولویت دادن به معیارهای عاقلانه در انتخاب دو وجه مشترک با ادبیات معاصر هستند.

کارشناس امور فرهنگی اداره کل کتابخانه های عمومی استان ، ضعف در صفحه آرائی، گرافیک و چاپ برخی کتابهای استان را منجر به دلزدگی خواننده دانسته و خاطرنشان ساخت: علیرغم اینکه این کتاب، دارای مباحث بسیار مفیدی برای جوانان است لذا امیدواریم در چاپ های بعدی شاهد کیفیت مناسب تری باشیم.

ارسال نظرات