یک کارشناس پروتز دندان، با راه‌اندازی اپلیکیشن دندان سازها در سه قالب عکس، فیلم و صوت، به مباحث ارتودونسی، پروتز ثابت و متحرک، پارسیل، ایمپلنت، و تجهیزات پزشکی پرداخته که در گوشی‌های موبایل قابل نصب است.
کد خبر: ۸۸۲۵۷۰۶
|
۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۵

به گزارش سرویس بسیج جامعه پزشکی خبرگزاری بسیج، محمد مهدی حبیبی، کارشناس پروتز دندانی، خلاء‌های ناشی از اطلاعات جامع در حوزه پروتزهای دندانی را عاملی برای تولید اپلیکیشن دندان سازها دانست و گفت: با توجه به اینکه در زمینه پروتزهای دندانی فعالیت دارم احساس کردم در این بخش نشریه الکترونیکی تحت عنوان اپلیکیشن در حوزه دندان به آن صورت ایده پردازی و طراحی نشده است؛ به همین خاطر تصمیم گرفتم در حوزه پروتزهای دندانی اپلیکیشن دندان سازها را راه‌اندازی کنم.

وی به محتویات این اپلیکیشن اشاره کرد و افزود: قابلیت مجازی بودن و نصب این نوع اپلیکیشن در تلفن همراه باعث شده تا افراد علاقه‌مند به این حوزه، بتوانند هر لحظه با آن در ارتباط باشند و تمام سعی ما این است که از بهترین تکنولوژی روز در این اپلیکیشن استفاده شود که در سه قالب عکس، فیلم و صوت ایده‌پردازی شده است.

این کارشناس پروتزهای دندانی ادامه داد: اپلیکیشن دندان سازها برای هر دو قشر عموم جامعه و علاقه مندان و متخصصین پروتزهای دندان قابل استفاده است که افراد می‌توانند در فضای اینترنت این اپلیکیشن را دانلود کنند.

وی اظهار کرد: مباحثی تحت عنوان ابزارها و دستگاه‌ها و مواد مصرفی در دندان سازی، به زودی در این اپلیکیشن توسط متخصصین گنجانده می‌شود که دانشجویان و پزشکان این حوزه تخصصی و حتی وارد کنندگان و تولیدکنندگان می‌توانند از آن استفاده علمی ببرند همچنین مباحث ارتودونسی، پروتز ثابت و متحرک، پارسیل، ایمپلنت، مواد دندانی و تجهیزات پزشکی از جمله مواردی است که در این اپلیکیشن به آن پرداخته شده است.

مدیر مسئول اپلیکیشن دندان سازها، به واژه‌نامه این اپلیکیشن اشاره کرد و افزود: در این اپلیکیشن سعی شده است به صورت تخصصی مسائل مربوط به دندان سازی و حرف مربوط به دندانپزشکی به طور رایگان در قالب واژه نامه بیدار که در واقع یک دیکشنری است که در دو زبان فارسی و انگلیسی آورده شده و قسمت فارسی زبان ان قابلیت صوت را هم دارد که البته دایره لغات به تدریج به آن اضافه می‌شود.

حبیبی، تصریح کرد: مطالب آموزنده و علمی تخصصی در مورد پروتزهای دندانی و دندان سازی در قالب ماهنامه در این اپلیکیشن گنجانده شده است که افراد می‌توانند به راحتی آن را دانلود کرده و از مطالب آن استفاده بهینه نمایند که بخشی از هزینه‌های کاربران در اختیار یکی از موسسه خیریه قرار می‌گیرد.

 

لوگوی اپلیکیشن دندان سازها

 

این لابراتور ارتودونسی، استفاده از متخصصین و افراد علمی در تهیه و تدوین اخبار این اپلیکیشن را سودمند و مهم تلقی کرد و با بیان این مطلب اظهار داشت: یکی از اهداف اصلی که ما دنبال می‌کنیم این است که این اپلیکیشن بتواند خلاء‌ها و سوالات ذهنی افراد علاقه مند به حوزه دندان سازی را برطرف کند و به همین منظور از متخصصینی بهره بردیم که از لحاظ علمی از جایگاه قابل قبولی برخوردار هستند.

وی خاطر نشان کرد: به لحاظ پاسخگویی درست به کاربران در این اپلیکیشن سعی شده است از سیستمی استفاده شود که کاربر در هر موقعیت و زمان با شماره همراه خود سوالات خود را مطرح و به صورت پیامکی جواب را حداکثر تا ۲۴ ساعت دریافت کند و این امنیت برای کاربران وجود دارد که شماره تلفن همراه آن‌ها را فقط شخص مدیر مسئول می‌تواند به طور کامل داشته باشد.

این محقق افزود: دانلود لغت نامه و ماهنامه داخل اپلیکیشن بعد از مرحله دانلود و نصب، دیگر نیازی به استفاده از اینترنت ندارد و این قابلیت وجود دارد که کاربران بتوانند بدون داشتن اینترنت از مطالب استفاده کنند.


ارسال نظرات