رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان زنجان :

شهروندان از خرید تخم مرغ با بسته بندی غیرمجاز، خودداری کنند

شهروندان برای حفظ سلامتی خود از خرید تخم مرغ با بسته بندی غیر مجاز که غیر بهداشتی هستند، خودداری کنند.
کد خبر: ۸۸۲۵۷۲۴
|
۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۰
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان زنجان گفت: اخیرا فرد یا افرادی سود جو به صورت غیر مجاز اقدام به عرضه تخم مرغ های بسته بندی شده غیربهداشتی و ناسالم در سطح استان زنجان می کنند.

علی اشرفی افزود: با توجه به اینکه این بسته بندی تخم مرغ ها بدون نظارت دامپزشکی، غیربهداشتی و غیرمجاز است، مورد تایید نیست.

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان زنجان گفت: شهروندان برای حفظ بهداشت، سلامتی خانواده ها و جلوگیری از ابتلا به بیماری های مشترک از خرید تخم مرغ هایی با بسته بندی غیر مجاز به جد خودداری کنند.

اشرفی تاکید کرد: برچسب تخم مرغ بسته بندی سالم، بهداشتی و شناسنامه دار باید دارای لگوی دامپزشکی، نام محل تولید، کد پروانه بهره برداری از اداره کل دامپزشکی استانی که در آن تولید شده، تاریخ تولید و انقضا یک ماه پس از تولید، شرایط نگهداری صفر تا چهار درجه سانتیگراد و نشانی و شماره تلفن محل تولید باشد.

وی متذکر شد: هر یک از بسته بندی های تخم مرغ که در بازار و سوپر مارکت ها عرضه می شود اگر فاقد برچسب های بیان شده باشد، غیر مجاز و غیربهداشتی است و امکان ابتلا به بیمای های مشترک و به خطر افتادن سلامت مصرف کننده وجود دارد.

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان زنجان، از همه مصرف کنندگان فرآورده های دامی خواست، برای حفظ سلامت و بهداشت عمومی در صورت مشاهده هر گونه موارد تخلف بهداشتی فراورده های خام دامی اعم از گوشت قرمز، مرغ، ماهی، تخم مرغ، شیر خام و عسل آن را از طریق تلفن 1512 با دامپزشکی این استان در همه شهرستان در میان بگذارند و از خرید این فرآورده ها از مراکز غیرمجاز و فروشندگان سیار خودداری کنند.

ارسال نظرات