خبرهای داغ:
آمار رسمی وزارت امنیت داخلی آمریکا نشان می‌دهد که ۴۲درصد کل مهاجران اخراج‌شده از خاک آمریکا از پایان جنگ جهانی دوم تا سال ۲۰۱۵ در دوران دولت اوباما رخ داده است.
کد خبر: ۸۸۲۵۷۷۵
|
۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۰
به گزارش خبرگزاری بسیج، در حالی که تصمیمات ترامپ برای ممنوعیت ورود اتباع برخی کشورها و اخراج مهاجران غیرقانونی مناقشات بسیاری را به راه انداخته است، بررسی اسناد رسمی دولت آمریکا نشان می‌دهد که از پایان جنگ جهانی دوم تاکنون، دولت اوباما (طی هفت سال 2009 تا 2015) به‌تنهایی مسئول 42 درصد اخراج مهاجران از خاک آمریکا بوده است. در این گزارش نگاهی دقیقتر به این ماجرا می‌اندازیم.

از آنجا که آخرین آمار رسمی منتشر شده در آمریکا سالنامه آماری سال 2015 است، این گزارش تنها 7 سال از دوران ریاست جمهوری اوباما را پوشش می‌دهد.

در آمار رسمی دولت آمریکا، به‌جای عبارت مهاجر (Immigrant) از واژه بیگانه (Alien) استفاده شده است.

طی دوره هفت‌ساله ریاست جمهوری اوباما، دولت آمریکا مجموعاً بیش از 2 میلیون و 700 هزار مهاجر را ــ صرف‌نظر از اینکه دارای سوءسابقه باشند یا نباشند ــ  از خاک این کشور اخراج کرده است، این در حالی است که در زمان دولت هشت‌ساله بوش پسر، این رقم اندکی بیش از 2 میلیون نفر بوده است.

 

کدام دولت آمریکا مهاجران بیشتری را اخراج کرد؟

اما اگر به‌صورت تاریخی روند اخراج مهاجران از خاک آمریکا را بررسی کنیم، مشاهده می‌کنیم که از اواخر دهه 1990 میلادی، تعداد مهاجران رانده شده و بازگردانده شده از این کشور به‌صورت تصاعدی و ممتد افزایش یافته و در سال 2013 به بالاترین رکورد خود (بیش از 434 هزار نفر) رسید.

کدام دولت آمریکا مهاجران بیشتری را اخراج کرد؟

اگر 72 سال اخیر در تاریخ آمریکا را براساس دولت‌های مستقر نیز دسته‌بندی کنیم، مشاهده می‌شود که دولت‌های اوباما، بوش پسر و بیل کلینتون به‌ترتیب سردمدار اخراج و بازگرداندن مهاجران از خاک آمریکا هستند.

 

کدام دولت آمریکا مهاجران بیشتری را اخراج کرد؟

نکته جالب اینجاست که اگر تعداد مهاجران اخراج شده طی دوران هفت‌ساله ریاست جمهوری اوباما (2009 تا 2015)‌ را با مجموع مهاجران اخراج شده طی سال‌های پس از جنگ جهانی دوم تا کنون (6,547,334 نفر) را مقایسه کنیم مشاهده می‌کنیم که 42 درصد مهاجران اخراج شده در این بازه زمانی 72ساله در طول دوران اوباما از خاک ایالات متحده رانده شده‌اند.

مجموع مهاجران اخراج‌شده از سال 2009 تا 2015: 2,749,854 نفر

مجموع مهاجران اخراج‌شده از سال 1945 تا 2008: 3,797,480 نفر

کدام دولت آمریکا مهاجران بیشتری را اخراج کرد؟
ارسال نظرات
پر بیننده ها