حوزه‌های علمیه استان در همه برنامه‌های کمیته امداد پشتیبان و همراه همیشگی بوده و همراهی آن‌ها موجب شده است خدمات اثربخشی در حوزه محرومیت‌زدایی شکل‌گرفته و در حوزه توانمندسازی اثربخش شود.
کد خبر: ۸۸۲۵۷۸۸
|
۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۸
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیر کل کمیته امداد استان زنجان دردیداربا مدیر حوزههای علمیه استان زنجان ضمن اشاره به نقش گفت: روحانیت در افزایش کمک های مردمی در کمک به مددجویان این نهاد از جمع آوری 75میلیاردریال زکات نقش موثری را دارند.

هدایت صفری مدیر کل کمیته امداد استان زنجان در این جلسه با اشاره به اینکه حوزه‌های علمیه به ‌عنوان یک ظرفیت مهم در ترویج سنت‌های حسنه اسلامی به شمار می‌رود، اظهار کرد: حوزه‌های علمیه استان در همه برنامه‌های کمیته امداد پشتیبان و همراه همیشگی بوده و همراهی آن‌ها موجب شده است خدمات اثربخشی در حوزه محرومیت‌زدایی شکل‌گرفته و در حوزه توانمندسازی اثربخش شود.

وی تصریح کرد: برنامه‌های کمیته امداد نیز بر اساس آموزه‌های دینی طراحی شده و روحانیت در کنار این نهاد به‌ عنوان پشتیبان معنوی در تمامی برنامه‌های این نهاد به‌ ویژه در توسعه مشارکت‌های مردمی حضور چشم‌گیری دارند.

مدیر کل کمیته امداد استان زنجان با اشاره به اینکه جمع‌آوری زکات و افزایش مشارکت مردم در این بخش با همکاری روحانیون میسر شده است، افزود: امسال تاکنون75میلیارد ریال زکات درسطح استان جمع‌آوری‌شده است در حالی که نسبت به آمار57میلیاردی پایان سال 94 از رشد 33درصدی برخوردار است .

صفری با اشاره به اهدای یک هزار و 100 فقره کمک هزینه خرید جهیزیه و کمک ‌هزینه ازدواج از ابتدای سال جاری گفت: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته این تعداد تا پایان سال به یک هزار و 600 فقره افزایش پیدا می‌کند.

وی همچنین از اجرای یک هزار و 59 طرح اشتغال زایی در استان خبر داد و گفت: برای ارائه این بخش از خدمات بالغ‌ بر 10 میلیارد و 400 میلیون تومان هزینه خواهد شد.

مدیر کل کمیته امداد استان زنجان افزود: در نتیجه اقدامات خودکفایی صورت گرفته توسط کمیته امداد، اسفند ماه امسال جشن خودکفایی یک هزار خانواده مددجوی زنجانی برگزار خواهد شد.

صفری همچنین از اعزام یک هزار و 700 مددجو به مشهد مقدس و 280 نفر به کربلای معلی اخبر داد و اظهار کرد: تا پایان سال 2 هزار مددجوی دیگر نیز به مشهد مقدس و 320 نفر به کربلای معلی اعزام خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه رویکرد امروز امداد توانمندسازی و تقویت روحیه خودکفایی و خوداتکایی خانواده‌ها با ارائه آموزش‌های مهارت‌آموزی، تقویت ابعاد دینی و اعتقادی خانواده‌های تحت حمایت است، تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون 4 هزار و 800 مددجو در دوره‌های مختلف کارآفرینی ،پایدارسازی و مهارت آموزی این نهاد در سرفصل خدمتی اشتغال و خودکفایی شرکت کرده‌اند.

وی در پایان به انعقاد تفاهم‌نامه بین کمیته امداد استان و حوزه‌های علمیه تاکید کرد و گفت: دو نهاد که برخاسته از اندیشه والای امام راحل در همه حوزه‌ها منشأ خیر و اثر برای جامعه هستند برای بهره‌گیری از ظرفیت متقابل به‌ ویژه بهره‌گیری از ظرفیت روحانیت معزز در توسعه روح انفاق و نیکوکاری در سطح جامعه تفاهم‌نامه همکاری منقعد شد.

ارسال نظرات