با حضور مسولان زندان و کتابخانه عمومی استان اردبیل؛
مدیرکل زندانها و اقدامات تأمینی و تربیتی ضمن دیدار با مدیرکل کتابخانه های عمومی استان، شیوه های اجرائی طرح کتابدرمانی را مورد بحث و بررسی قرار دادند.
کد خبر: ۸۸۲۵۸۰۲
|
۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۶

به گزارشخبرگزاری بسیج از اردبیل به نقل از پایگاه خبری آذرسلام، در دیدار مراد فتحی و رباب عزیزخانی که با حضور کارشناسان این ادارات کل در کتابخانه مرکزی اردبیل انجام شد، در خصوص کلیات طرح کتابدرمانی، شیوه های اجرائی، فواید طرح و چگونگی برآورد نتایج اجرای طرح، تبادل نظر صورت گرفت.

در این جلسه، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان با اظهار خرسندی از همکاری اداره کل زندانها و اقدامات تأمینی و تربیتی، کتابدرمانی را یکی از پیشرو ترین روش های درمانی برشمرده و اظهار داشت: در طرح کتابدرمانی، ضمن انتخاب گروه هدف و شناسائی آسیب های روانی، مطالعه کتابهای خاص و چینش شده در فضای مناسب توصیه شده و سپس بر اساس نتایج بدست آمده، کتابهای تکمیلی ارائه میگردد.

رباب عزیزخانی، شعر درمانی و نمایش درمانی را شیوه های دیگر کمک به مددجویان زندانها دانسته و افزود: کمک به یک مددجو، کمک به توسعه فرهنگی و اجتماعی جامعه است چراکه لازمه کاهش آسیب های اجتماعی، سرمایه گذاری بر فرهنگ و سلامت روان افراد میباشد.

مدیرکل زندانها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان نیز در این جلسه، با تقدیر از توجه کتابخانه های عمومی به مددجویان زندانها، کاهش آمار بازگشت به زندان را مهمترین هدف طرح کتابدرمانی بیان کرده و گفت: حوزه فرهنگی و روانشناسان این اداره کل آمادگی هرگونه همکاری جهت اجرای طرح را دارند.

مراد فتحی، کاهش آسیب های اجتماعی و بزه های کیفری را منوط به همکاری و همدلی همه دستگاههای فرهنگی دانسته و تصریح کرد: کمک به مددجویان، کمک به جامعه محسوب شده و جامعه ای که ما در آن زندکی میکنیم، متشکل از همه افراد و همه اقشار از جمله مددجویان زندانها است.

در ادامه، دکتر زهرا رضوانیان ضمن بیان جزئیات اجرائی طرح کتابدرمانی، از پایان مرحله چینش کتابهای مورد نظر و شروع فاز اجرائی طرح خبر داد.

این روانشناس، خرید کتب، انتخاب گروه هدف و فضای مورد نیاز برای اجرای طرح را مراحل دیگر آن دانست و اظهار امیدواری کرد که تا پیش از پایان سالجاری، طرح کتابدرمانی مددجویان زندان اردبیل به طور رسمی آغاز شود.

ارسال نظرات