دادستان مرکز لرستان در جمع خبرنگاران

صدور مجوز سلاح با محدودیت باشد

دادستان مرکز لرستان گفت : تمهیدات و تدابیر اتخاذ شده کمتر افراد قصد می کنند که دنبال دست اندازی به محیط زیست و شکار غیر مجاز بروند و مسئولان نیز در صدور جواز برای سلاح شکاری محدودیت های لازم را قائل شوند.
کد خبر: ۸۸۲۵۸۰۸
|
۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان سعید رازانی در جمع خبرنگاران در سخنانی با اشاره به برخورد با متخلفان محیط زیست و حیات وحش اظهار داشت: توجه به بحث محیط زیست، حیات وحش و منابع طبیعی از مواردی بوده که همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری است.

تشکیل شعب ویژه برای برخورد با تخلفات زیست محیطی

وی افزود: در این راستا توجه به منویات رهبری در این زمینه لازم الاجرا بوده و باید به آن عمل کنیم.

 همچنین با اشاره به ورود جدی دستگاه قضایی در بحث برخورد با تخلفات زیست محیطی و منابع طبیعی تصریح کرد: در این راستا شعب ویژه ای در دستگاه قضایی دادسراها و دادگاهها تشکیل شده است.

دادستان مرکز لرستان با بیان اینکه در این شعب با قاطعیت با متخلفان محیط زیست برخورد صورت می گیرد گفت: به عنوان مثال در مرکز استان دستورات اولیه از سوی من به عنوان دادستان مرکز استان در این زمینه ارائه می شود.

رازانی ضمن بیان اهمیت دادن به موضوع برخورد با متخلفان محیط زیست خاطر نشان کرد: در این راستا دستگیری متخلفان محیط زیست و کسانی که با محیط بانان درگیر می شوند همواره در دستور کار است.

برخورد قاطعانه دستگاه قضا با متخلفان

دادستان مرکز لرستان با بیان اینکه بعد از تکمیل پرونده برای متخلفان محیط زیست برای اجرا به شعبه ارجاع می شود خاطرنشان کرد: به شعب مربوطه تاکید شده که افرادی که اقدام به شکار غیر مجاز می کنند و به محیط زیست دست اندازی می کنند قاطعانه برخورد صورت گیرد.

رازانی بیان کرد : بر اساس دستور رئیس کل دادگستری لرستان مجازات ها برای این افراد بسیار سنگین خواهد بود و حتی اگر این افراد دارای سلاح مجاز باشند اما اقدام به شکار غیر مجاز کنند بر اساس بخشنامه های اعلام شده سلاح های آنها ضبط خواهد شد.

دادستان مرکز لرستان با تاکید بر اینکه ما افرادی را داشته ایم که به دلیل شکار غیر مجاز خرس ماهها در زندان مرکزی خرم آباد محبوس بوده اند گفت: علیرغم اینکه این افراد خسارت محیط زیست را پرداخت کردند اما دادگاه چنین مجازات سنگینی برای آنها در نظر گرفت.

رازانی عنوان داشت : دیدگاه در دستگاه قضایی در این رابطه در راستای پیروی از منویات رهبری و همچنین اهمیت موضوع برخورد قاطع با تخلفات است ومحیط زیست میراثی برای همه نسل ها بوده و چیزی نیست که فقط به ما تعلق داشته باشد و میراث مشترک همه نسل ها است.

مسئولان در صدور جواز برای سلاح محدودیت قائل شوند

رازانی با تاکید بر اینکه دستگاه قضایی با کسانی که اقدام به شکار غیر مجاز و تصرف مناطق حفاظت شده کنند قاطعانه برخورد می کند گفت: بین دستگاه قضایی و محیط زیست در این رابطه ارتباط مطلوبی وجود دارد و پرونده های متخلفان در کوتاه ترین زمان ممکن در شعب خاصی که پیش بینی شده بررسی می شوند.

وی افزود :تمهیدات و تدابیر اتخاذ شده کمتر افراد قصد می کنند که دنبال دست اندازی به محیط زیست و شکار غیر مجاز بروند و مسئولان نیز در صدور جواز برای سلاح شکاری محدودیت های لازم را قائل شوند.

دادستان خرم آباد ضمن اشاره به اینکه وضعیت محیط زیست ما به گونه ای بوده که نیاز بوده این محدودیت ها دیده شود تصریح کرد: می توان برای افرادی که به تیراندازی علاقه دارند باشگاههای ایجاد شود تا آنجا تیراندازی کنند.

حیات ما به محیط زیست وابسته است

رازانی گفت : محیط زیست ما دیگر تحمل و توان این را ندارد که برای این همه سلاح شکاری مجوز صادر شود و در این راستا اگر کسانی با استفاده از سلاح مجاز اقدام به شکار غیر مجاز کنند با آنها قاطعانه برخورد خواهد شد.

دادستان مرکز لرستان با تاکید بر اینکه زندگی همه ما به محیط زیست وابسته است خاطر نشان کرد: ما باید این محیط را حفظ و حراست کنیم چرا که حیات خود ما به محیط زیست وابسته است.

انتهای خبر /ز
ارسال نظرات
آخرین اخبار