خبرهای داغ:

ثبت و نمایه نشريه علمی، پژوهشی دانشگاه صنعتی شاهرود در ISC

نشريه علمی، پژوهشی؛ پژوهش هاي ژئوفيزيك كاربردي دانشگاه صنعتی شاهرود، در بهمن ماه سال جاري در پايگاه استنادي علوم جهان اسلام (ISC) ثبت و نمايه شد.
کد خبر: ۸۸۲۵۸۴۴
|
۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، نشريه علمی پژوهشی پژوهش هاي ژئوفيزيك كاربردي در بهمن ماه سال جاري در پايگاه استنادي علوم جهان اسلام (ISC) ثبت و نمايه شد.

رئیس دانشکده معدن، نفت و ژئوفیزیک و مدیر مسئول نشریه علمی-پژوهشی پژوهش­ های ژئوفیزیک کاربردی در گفت و گو با روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود اعلام کرد: این نشریه در سال گذشته از كميسيون بررسي نشريات علمي دفتر سياست­گذاري و برنامه­ ريزي امور پژوهشي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري، مورخ 20/3/1394 با اعتبار علمي- پژوهشي به صورت دو فصلنامه در سال مجوز نشر گرفت و تاكنون 4 شماره از آن به چاپ رسيده است. اين نشريه در بهمن ماه سال جاري و در كمتر از يك سال و نيم فعالیت خود از زمان كسب مجوز انتشار، در پايگاه استنادي علوم جهان اسلام (ISC) ثبت و نمايه­ شد.

دکتر عرب امیری مدیر مسئول نشریه علمی- پژوهشی پژوهش­ های ژئوفیزیک کاربردی در خصوص هدف از انتشار نشریه افزود: هدف اصلی این نشریه، شناساندن فعالیت‌ها و ایده های جدید پژوهشی در حیطه ژئوفیزیک کاربردی (اکتشافی) و علوم وابسته در قالب مقالات علمی- پژوهشی است. بنابراین چاپ آخرین دستاوردهای پژوهشی جدید، اصیل و بدیع (دارای نوآوری) در سطح ملی جهت ارتقای کاربردی علم ژئوفیزیک و افزایش سطح دانش و توانایی پژوهشی افراد متخصص در این زمینه از مهم­ترین اهداف این نشریه محسوب می­شود. ایشان افزود: با توجه به حیطه ژئوفیزیک کاربردی، محدوده موضوعی مقالات این نشریه اختصاص به بخش­های مختلف ژئوفیزیک کاربردی در زمینه اکتشاف منابع زیرزمینی از جمله مواد معدنی، منابع هیدروکربوری، آبهای زیرزمینی و منابع زمین­­ گرمایی و نیز کاربردهای متنوع مهندسی، زیست­ محیطی، زمین­ شناسی و باستان شناسی دارد.

 دکتر عرب امیری اذعان داشت که مقالات دریافتی برای این مجله در طی این مدت در شاخه­ های مختلف ژئوفیزیک کاربردی مانند لرزه­ شناسی،  گرانی‌ سنجی، ژئومغناطیس، ژئوالکتریک و الکترومغناطیس بوده و در این مدت نشريه در 6 نمايه معتبر بين­ المللي ثبت و نمايه­ شده است و دفتر نشريه پژوهش­ هاي ژئوفيزيك كاربردي درخواست نمايه­ سازي اين نشريه را در بيش از 15 نمايه معتبر بين ­المللي ديگر در دستور کار خود دارد.

شایان ذکر است سردبير اين نشريه با آقاي دكتر ابوالقاسم كامكار روحاني و كارشناس نشريه آقاي مهندس امير صفاري هستند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها