درآمد 25 ميليون توماني از پرورش مرغ و بلدرچين توسط كارآفرين سيب و سوراني

يك كار آفرين بلوچ سيب و سوراني گفت: كار توليد را دوست داشتم و توانستم كارگاه پرورش مرغ بومي و بلدرچين را راه اندازي كنم و سالانه 24ميليون تومان درآمد كسب كنم
کد خبر: ۸۸۲۵۹۲۰
|
۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، بزرگترين بهره‌برداران از بازارهاي جهان، افرادي بوده‌اند كه نيازهاي مشتريان را دقيق‌تر شناسايي كرده‌اند. افزايش بي‌اعتمادي مشتريان به بازار مواد غذايي، مي‌تواند يك فرصت طلايي براي توليدكنندگان محصولات ارگانيك يا طبيعي تلقي شود.


به‌عنوان مثال استفاده از آنتي‌بيوتيك و مواد شيميايي و دارويي در برخي واحدهاي صنعتي و بزرگ مرغداري باعث شده است كه مشتريان اعتماد خود را به اين دسته از محصولات از دست بدهند و غذاهاي ارگانيك يا در اصطلاح بازار ايران «محصولات محلي» مشتريان زيادي را به خود جذب كند.

در هر حال اين مرغ بومي يا همان مرغ‌هاي‌محلي ايران، نوعي نژاد بسيار مقاوم به‌شمار مي‌آيند. آنها در مقابل بيماري‌ها، گرما و سرما تحمل بالايي دارند و اين مزيت باعث مي‌شود كه ايجاد يك واحد توليدي مرغ‌بومي نه‌تنها هزينه‌هايتان را كاهش مي‌دهد بلكه شما را با ضرر و زيان كمتري ناشي از تلفات هم مواجه مي‌كند.

پرورش مرغ بومي به دليل برخورداري از ويژگي هايي كه به آن اشاره شد، جزو عرصه هاي توليدي است كه در چارچوب اقتصاد مقاومتي با هدف توليد محصول ارگانيك و اشتغالزايي مورد حمايت قرار گرفته است.
اين موضوع مي‌تواند براي صاحبان كسب‌وكارهاي كوچك، درآمد سرشاري را رقم بزند. «پرورش مرغ بومي» يكي از مطلوب‌ترين اين گزينه‌هاست. مطلوب از آن جهت كه پرورش مرغ‌بومي در سطح صنعتي و مرغداري‌هاي بزرگ توجيه اقتصادي ندارد و در نتيجه توليدكنندگان باتجربه و بزرگ قادر به رقابت با بازار كوچك شما نيستند.

مهرداد پاهنگ در گفت و گو با خبرنگار عصرهامون، افزود: با 30ميليون پول آورده و 10ميليون تسهيلات قرض الحسنه 4درصد كه از بسيج سازندگي دريافت كرده ام، توانستم دوسالن پرورش مرغ و بلدرچين را در روستاي صيد از توابع شهرستان سيب و سوران احداث كنم و در هر دوره 5هزار جوجه را به سالن ها جهت پرورش انتقال دهم.

وي با بيان اينكه در زمينه بازار فروش مشكلي ندارد، افزود: سوخت بزرگترين مشكل ما در زمينه پرورش مرغ بومي و بلدرچين است و مسئولان مربوطه همكاري مناسبي در اين خصوص ندارند و اين موضوع باعث تلفات زيادي در بين مرغ ها و بلدرچين درحال پرورش مي شوند.

اين كارآفرين 26ساله با بيان اينكه با راه اندازي اين دو سالن 2نفر نيز به صورت موقت به اشتغال مشغول شده اند، اظهار كرد: جوانان با بهره گيري از تسهيلات قرض الحسنه بسيج سازندگي مي توانند با ورود به عرصه طرح هاي اقتصاد مقاومتي، براي خود اشتغال و براي معيشت خانواده خود را تضمين كنند.

وي با بيان اينكه سالانه سه دوره پرورش در سالن ها دارد، خاطر نشان كرد: اين كار با توجه به اينكه كار دولتي كم است، بهترين راه براي تامين مخارج به حساب مي آيد و با راه اندازي اين كار توانستم چندين نفر ديگر را تشويق به اجراي طرح هاي اشتغال زايي در اين روستا كنم كه به زودي شاهد افتتاح و راه اندازي اين طرح ها خواهيم بود.
 
منبع اخبار : قرارگاه رسانه و فضاي مجازي سازمان بسيج سازندگي ,
ارسال نظرات
آخرین اخبار