عارضه چشم بیمار ۳۷ ساله پلدختری پس از گذشت سال‌ها رنج با حمایت بسیج جامعه پزشکی و دانشگاه علوم پزشکی استان برطرف شد.
کد خبر: ۸۸۲۵۹۳۴
|
۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۴
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از لرستان، بیمارستان صحرایی شهید هوشنگ الهیاری پلدختر که یک اقدام جهادی بود نوزدهم بهمن‌ماه امسال توسط سازمان بسیج جامعه پزشکی لرستان، کانون شهرستان پلدختر و با همکاری دانشگاه علوم پزشکی لرستان در روستای سراب حمام پلدختر برپا شد تا خدمات بهداشتی و درمانی به مردم این منطقه ارائه شود.
رفع عارضه چشم بیمار پلدختری پس از گذشت سال‌ها+تصاویر 
خانم دریکوند بیمار 37 ساله پلدختری یکی از مراجعه‌کنندگان این بیمارستان صحرایی بود، بیماری که به دلیل عدم توان مالی سال‌ها از وجود یک غده در کنار چشمش رنج می‌برد که بالاخره پس از سال‌ها رنج و سختی با حمایت بسیج جامعه پزشکی و دانشگاه علوم پزشکی استان درمان شد.
 
رفع عارضه چشم بیمار پلدختری پس از گذشت سال‌ها+تصاویر
 
سرهنگ نبی اله شمس بیرانوند مسئول بسیج جامعه پزشکی لرستان در گفت‌وگو سازمان بسیج جامعه پزشکی لرستان اظهار داشت: خانم دریکوند بیمار 37 ساله پلدختری از وجود یک غده در کنار چشمش رنج می‌برد به دلیل وضعیت مالی ضعیف نتوانسته عارضه چشمی خود را مداوا کند که خوشبختانه با مساعدت بسیج جامعه پزشکی لرستان، دانشگاه علوم پزشکی استان و هماهنگی رئیس شبکه بهداشت پلدختر برای انتقال بیمار به مرکز استان اقدام شد.
 
رفع عارضه چشم بیمار پلدختری پس از گذشت سال‌ها+تصاویر 
 
اقدام برای درمان عارضه چشم بیمار پلدختری
وی افزود: پس شناسایی از طریق مسئول خانه بهداشت منطقه و اطلاع از وجود عارضه چشمی این خانم و مراجعه وی به بیمارستان صحرایی، معاینه توسط پزشک فوق تخصص برای مداوا آن انجام شد.
 
مسئول بسیج جامعه پزشکی لرستان عنوان کرد: با توجه به اینکه خانم دریکوند تحت پوشش هیچ‌گونه بیمه درمانی نبود ابتدا از طریق سرپرست شبکه بهداشت پلدختر مشکل بیمه درمانی روستایی وی برطرف شد.
وی به انتقال این بیمار به بیمارستان مرکز استان برای طی کردن مراحل درمانی اشاره کرد و گفت: هم‌اکنون این بیمار به‌صورت رایگان توسط فوق تخصص جراحی پلاستیک در بیمارستان شهدای عشایر شهرستان خرم‌آباد مورد عمل جراحی قرارگرفته است.
 
تقبل هزینه‌های درمان بیمار  
شمس بیرانوند بابیان اینکه کلیه هزینه‌های این نیازمند توسط کانون بسیج جامعه پزشکی و دانشگاه علوم پزشکی لرستان پرداخت می‌شود، خاطرنشان کرد: تمامی هزینه‌های مراجعه‌کنندگانی که از طریق بیمارستان صحرایی به ‌بیمارستان‌های استان ارجاع شده‌اند، به‌صورت رایگان است.
 
وی بابیان اینکه برای رسیدگی به وضعیت بیماران خاص که دارای توان مالی نیستند وارد عمل شدیم اظهار داشت:در حاشیه برپایی بیمارستان صحرایی نسبت به شناسایی تعدادی از بیماران که دارای بیماری خاص بودند ولی به دلیل پول تاکنون نتوانستند خود را درمان کنند به همکاری بسیج جامعه پزشکی لرستان اقداماتی انجام شد.
مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی لرستان، مهم‌ترین اهداف از برگزاری بیمارستان صحرایی در این شهرستان را کمک به محرومان جامعه و محرومیت‌زدایی دانست افزود: بسیج جامعه پزشکی لرستان در برپایی بیمارستان‌های صحرایی علاوه بر کمک به محرومان و مستضعفان آمادگی خود را برای بحران‌ها و حوادث احتمالی محک می‌زند.
 
انجام عمل جراحی و خارج کردن توده
ابوالفضل عباس زاده پزشک معالج این بیمار در گفت‌وگو با خبرنگار سازمان بسیج جامعه پزشکی لرستان در رابطه با عمل خانم دریکوند اظهار داشت: بعد از گرفتن شرح‌حال و سی‌تی‌اسکن از این بیمار به اتاق عمل فرستاده شد و توده موئید (توده مادرزادی که اول به‌صورت توده کوچک ظاهر و بعد بزرگ‌شده) را کاملاً خارج کردیم که خوشبختانه عمل جراحی با موفقیت انجام شد و حال بیمار پس از عمل کاملاً خوب و فردا از بیمارستان شهدای عشایر خرم‌آباد مرخص می‌شود.
عباس‌زاده در ارتباط با برپایی بیمارستان‌های صحرایی در مناطق محروم افزود: برگزاری چنین برنامه‌های بزرگی یک مانور و رزمایشی برای آمادگی نیروها و مردم است چراکه بستری فراهم می‌شود تا بتوانیم در شرایط بحران خدمات در حد استاندارد با کمترین زمان ممکن داشته باشیم.
 
 
رفع عارضه چشم بیمار پلدختری پس از گذشت سال‌ها+تصاویر 
انتهای پیام/
ارسال نظرات