آیت‌الله کعبی در گفتگو با «بسیج»:
عضو مجلس خبرگان گفت: اگر امام زمان (عج) لحظه ای لطف و عنایت خودشان را به اذن الهی بردارند جهان دچار فروپاشی می شود.
کد خبر: ۸۸۲۵۹۳۵
|
۲۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۰
آیت الله عباس کعبی عضو مجلس خبرگان و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج گفت: وجود مقدس حضرت بقیه الله الاعظم صاحب الامر و الزمان (عج) مانند آفتاب تابان پشت ابرها نور افشانی می کنند و علاوه بر توجه به اوضاع عمومی مسلمین، هدایت، حمایت و اشراف اجمالی بر اوضاع به ویژه پیروان و یاران خود دارند.

وی افزود: صحبت در مورد زندگی شخصی امام زمان (عج) همه از احتمالات است و حضرت همه جا ممکن است باشند. در مورد اینکه چگونه نقل و انتقال می کنند و آیا ازدواج کرده اند و فرزند دارند یا خیر همه اینها در حد امکان و احتمال است و در واقع کسی خبر دقیق در این زمینه نمی تواند بیان کند.

عضو مجلس خبرگان تصریح کرد: اگر امام زمان (عج) لحظه ای لطف و عنایت خودشان را به اذن الهی بردارند جهان دچار فروپاشی می شود. بنابراین حقیقت روشن و تابناک امام زمان (عج) بر پایه امامت الهی قابل انکار نیست و علاوه بر عقل و نقل، تجربه و الطاف نشان می دهد که محبت ایشان شامل حال کسانی است که به طور ویژه زندگی خود را وقف اهداف و منویات ایشان کرده اند و در این زمینه داستان های فراوان و ثابت شده ای وجود دارد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اظهار داشت: ما الان در عصر غیبت به سر می بریم و این عصر، عصر قبض ید است و نه بسط ید. این به معنای انکار حضور ایشان نیست و غیبت کبری به معنای عدم ظهور است و نه عدم حضور و حضور و غیبت با هم جمع می شوند.

آیت الله کعبی عنوان کرد: ما موظفیم بر پایه آیات و روایات ارتباط خود را با ایشان داشته باشیم و با معرفت و محبت و توسل و صدقه دادن برای ایشان و کار وتلاش در جهت نزدیکی ظهور و دستگیری از مستمندان، انتظار حقیقی برای ایشان و خدمت به بشریت و تولید قدرت به منظور بسترسازی برای ظهور را دنبال کرده و همزمان برای تعجیل در فرج دعا کنیم.

عضو مجلس خبرگان بیان داشت: می توان گفت انقلاب اسلامی و تشکیل نظام مقدس جمهوری اسلامی گام بسیار بزرگی برای زمینه سازی ظهور حضرت بقیه الله الاعظم (عج) است ولی همه اینها در چارچوب سنت های الهی و قوانین حاکم بر شرایط جامعه ظهور اتفاق می افتد نه صرفا بر پایه آرمان های دست نیافتنی.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: ظهور حضرت بقیه الله الاعظم (عج) دست یافتنی است به شرط عمل به قانونمندی حاکم بر جامعه و از جمله این قانون مندی ها قانون نصرت دین الهی است که " ان تنصرالله ینصرکم و یثبت اقدامکم" بنابراین آنهایی که فکرمی کنند ظلم و فسق و فجور باید زیاد شود تا ایشان ظهور کنند بر خلاف صریح آیات و روایات عمل می کنند.

ارسال نظرات