استاد حوزه و دانشگاه گفت: اسلام دین خشونت نیست بلکه دین انعطاف‌پذیری توأم با علم و فقه و عقلانیت و رحمت است و دین تعصب خشک جاهلیت نیست و این ویژگی‌های اسلام را می‌توان از طریق فاطمیه معرفی کرد.
کد خبر: ۸۸۲۶۰۱۵
|
۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۹
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان، حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان سه‌شنبه شب در نشستی با دانشگاهیان در سالن دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با بیان اینکه دینی که فاطمه زهرا (س) ارائه می‌داد پر از منطق بود، اظهار داشت: فاطمه زهرا (س) در جریان باز پس‌گیری فدک کار فقهی انجام دادند و مقابل دروغ بستن به پیغمبر (ص) ایستاد و کار رجال و فقهی کرد.

وی با بیان اینکه فاطمیه پیام‌ها و درس‌های ویژه‌ای به‌همرا دارد که این درس‌ها با درس‌هایی که از کربلا می‌شود گرفت متفاوت است، افزود: عبرت‌هایی از فاطمیه می‌شود آموخت که این عبرت‌ها متفاوتند با عبرت‌هایی که از کربلا می‌شود فرا گرفت.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه فاطمیه دارای ویژگی‌هایی است که بسیار به‌کار جهان امروزی می‌آید، عنوان داشت: امروز دشمنان اسلام در صدد مخدوش کردن چهره این دین هستند و اسلام را خشن جلوه می‌دهند، فاطمیه پیام‌های ویژه‌ای دارد و حتی برای جان یک مؤمن نیز حامل پیام‌های خاص و آثار ممتاز و برجسته‌ای است که امروز زمان دریافت آن پیام‌هاست.

پناهیان گفت: فاطمیه را باید متفاوت دانست و امتیازات آن را باید درک کرد و معرفت به فاطمیه به درک این امتیازات است و باید این امتیازات خاص را شناخت و اگر این امتیازات خاص را نشناسیم یک فرصت ویژه الهی را از دست داده‌ایم.

وی با بیان اینکه فاطمیه برای چهار گروه و مخاطب چهار پیام ویژه دارد که این چهار گروه و مخاطب امروزه بصورت خاص برای رشد و پیشرفت خودشان نیازمند این پیغام فاطمیه هستند، افزود: امروز وقت مطرح کردن فاطمیه است و مفاهیم فاطمیه و برکات و درس‌هایی از نهضت حضرت زهرای اطهر (س) به‌دلیل شرایط حساس زمانی برای چهار گروه در اولویت قرار گرفته است و پیام‌های ویژه به همراه دارد که این چهار گروه شامل؛ جهانیان، جهان اسلام، جامعه مؤمنانه خودمان(جامعه شیعی) و جان انسان است.

این استاد حوزه و دانشگاه در ادامه بیانات خود بیان داشت: برای اینکه بیان کنیم اسلام دین خشنی نیست، تنها قیام بی‌شمشیر در اهل بیت عصمت و طهارت، فاطمیه است و کسانی که چهره اسلام را خشن جلوه می‌دهند با فاطمیه آبروی آنها خواهد رفت و آنهایی که اسلام را به خشونت می‌کشند حداقل این حق را به امیرالمؤمنین می‌دهند که شمشیر بکشد و از دختر پیغمبر خدا دفاع کند.

پناهیان اضافه کرد: اسلام دین خشونت نیست بلکه دین عقلانیت است، دین رحمت است، دین تعصب خشک جاهلیت نیست بلکه دین انعطاف‌پذیری توأم با علم و فقه و عقلانیت است و این ویژگی‌های اسلام را از طریق فاطمیه می‌شود معرفی کرد.

وی اظهار داشت: همین اهتمامی که برای شهادت حضرت زهرا (س) در نظر گرفته می‌شود همان را بایستی برای میلاد آن حضرت هم داشته باشیم و به تعبیر بنده شاید بزرگ‌ترین میلادی را که باید برای آن جشن گرفته شود و عالم را خبر کرد، افکار عمومی را شدیدا متوجه کنیم، احوال مردم را شدیدا به آن معطوف سازیم، میلاد حضرت زهرا (س) است بین 14 معصوم پاک.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه هیچ چیزی همانند فاطمیه ما را سالم و صریح پیش نخواهد برد، عنوان داشت: فاطمیه به ما نشان می‌دهد دین ما نه‌نتها خشن نیست بلکه تحمیلی هم نیست، تحمیلی بودن دین نوعی بیماری است که دامن برخی از افراد را گرفته است.

پناهیان یادآور شد: اگر امروز مسلمان‌نماها اسلام را در جهان خشن معرفی می‌کنند با شهادت مظلومانه حضرت فاطمه زهرا (س) می‌توان اسلام لطیف جلوه داد و لطافت اسلام و مظلومیت امیرالمؤمنین علی (ع) را بایستی در فاطمیه جستجو کرد. 
ارسال نظرات