مدیرآموزش و پرورش سبزوار از برگزاری یادواره شهید «احمد نظیف» به عنوان کوچکترین شهید دفاع مقدس در سبزوار خبر داد.
کد خبر: ۸۸۲۶۰۲۸
|
۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۷
حسن محرابی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خرسان رضوی، با بیان اینکه همزمان ۲۲ اسفند ماه روز تکریم از شهدا فرزندان و خانواده معظم انها یادواره شهید احمد نظیف برگزار خواهدشد اظهارداشت: این یادواره با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین دانش آموزان و گرامی داشت یادو خاطره رشادت ها برگزار خواهد شد.

وی با تشریح برنام های این یادوراه افزود: این یادواره در دو روز و با حضور فرماندهان ارشد سپاه و مسئولین کشوری و معرفی اثرات برتر در حوزه شهید پژوهی و مقالات محوری در حوزه شهادت برگزار خواهدشد.

محرابی همچنین از رونمایی درسی با نام شهید احمد نظیف برای استفاده در کتاب کلاس چهارم خبر داد و افزود: این درس همزمان با برگزاری یادواره در سبزوار رونمایی خواهدشد.

 مدیر آموزش و پرورش سبزوار در ادامه با اشاره به اینکه نام گذاری خیابان ها و میادین در شهرها نمادی از آرمان های یک کشور است ادامه داد: پیشنهاد نام گذاری خیابان و یا میدانی در شهر به نام شهید احمد نظیف به شهرداری سبزوار داده شده است.

دانش آموز شهید احمد نظیف در تاریخ 3 خرداد 1350 در خانواده مذهبی وکشاورز در شهر گرگان چشم به جهان گشود که بعد از تولدش به استان خراسان رضوی شهر سبزوارمهاجرت نمودند.

این شهید والا مقام در تاریخ 18 مرداد 62 براثر اصابت تیر به گردن در ناحیه قلاویزان شهرستان مهران مجروح شد وپس از چند رو زتحمل درد ناشی از مجروحیت در تاریخ 22 مرداد62 به دیدار حق شتافت و به خیل شهیدان پیوست.
ارسال نظرات
پر بیننده ها