سخنران مطرح کشوری گفت: تشیع انگلیسی از اسلام آمریکایی خطرناک تر است چراکه از ابزارهای نرم بهره می گیرد.
کد خبر: ۸۸۲۶۰۶۹
|
۲۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی حجت الاسلام احمد پناهیان عصر امروز در همایش آداب خادمی اهل بیت(ع) و مقابله با تشیع لندنی که در کانون بسیج کلان شهر اراک برگزار شد با اشاره به اینکه تشیع انگلیسی و اسلام آمریکایی چالش بزرگ دوره جدید مبارزات فکری جامعه اسلامی است، گفت: هم اسلام آمریکایی و هم تشیع انگلیسی اهداف جهان استکبار را دنبال می کند و هر دو خطرناک هستند اما تشیع انگلیسی از اسلام آمریکایی خطرناک تر است چراکه از ابزارهای نرم بهره می گیرد.

وی افزود: منبع اصلی اسلام آمریکایی دولت عربستان سعودی است و وهابیت مادر فکری این جریان؛ مهمترین ابزاری که اسلام آمریکایی برای ایجاد بحران به کار می گیرد ابزار تفرقه است این افراد سر سفره دین می‌نشینند اما یک بار هم حاضر نیستند برای دین فداکاری کنند.

شیعه انگلیسی مأمور تفرقه افکنی است

کارشناس جریان و مسائل سیاسی فرهنگی تصریح کرد: جریان های مختلفی در طول تاریخ وجود داشته و امروز هم تشیع انگلیسی آن روی سکه اسلام آمریکایی است آن‌ها می‌خواهند مذهب را علیه مذهب بشورانند و دین را در مقابل دین قرار دهند؛ یعنی ماهیت تشیع را از آن بگیرند تا فقط اسم تشیع روی آن باشد و جای پایشان را در راه نیل به اهدافشان محکم کنند؛ در داخل ایران نیز جریان انحرافی به این هدف کمک می‌کند.

حجت الاسلام پناهیان با بیان اینکه جریان اصیل شیعه در مقابل اسلام آمریکایی می ایستد، گفت: آنچه در برابر اسلام آمریکایی می تواند مقاومت کند جریان اسلام اصیلی است که پرچمدار آن علمای جهان تشیع هستند.

جریان تشیع انگلیسی به دنبال عاطفه بدون فکر 

وی شاخص دوم تشیع انگلیسی را افراط در مسائل فرعی و تحت شعاع قرار دادن مسائل اصلی دین خواند و گفت: ماهیت قیام حسینی و هویت آن چیست؟ آیا امام حسین به شهادت رسید تا ما صرفا گریه کنیم و سینه بزنیم؟ و تنها این امر موضوعیت دارد؟ اگر این طور باشد قیام سیدالشهدا از منظر عقلی قابل توجیه نیست قیام امام حسین(ع) اوج شکل گیری اسلام حقیقی است.

حجت الاسلام پناهیان با اشاره به حدیثی از امام حسین(ع) گفت: اگر کسی سلطان جائری ببیند و در برابر آن نایستد خدای متعال او را همراه آن مستکبر قرار می دهد، این محتوای قیام حسینی است اگر شعائر حسینی به حرکاتی که هیچ اثری از این محتوا در آن وجود نداشته باشد تبدیل شود، فایده ای ندارد. جریان تشیع انگلیسی بدنبال عاطفه بدون فکر و محتوا هستند.

هویت شیعه استکبارستیزی است

سخنران مطرح کشوری ادامه داد: مهمترین شاخصه تشیع انگلیسی این است که سعی می کنند وجود استکبار و ماهیت اسرائیل مشروع شده و نبرد علیه آنها نامشروع قلمداد شود این یعنی هویت تشیع را از شیعه گرفتن، هویت شیعی ما ظلم ستیز و استکبارستیز است و اگر این را از شیعه بگیریم چیزی جز تشیع اموی از آن باقی نمی ماند، تشیع انگلیسی تلاش دارد با این هویت حقیقی علوی بجنگد.

حجت الاسلام پناهیان بیان کرد: همه شیعه توجه کنند که گول بازی دشمن را نخورند آن تسنّنی که آمریکا از آن حمایت کند و آن تشیّعی که از مرکز لندن به دنیا صادر بشود، اینها مثل هم هستند هر دوی آنها برادران شیطانند، هر دوی آنها عوامل آمریکا و غرب و استکباراند.

وی با اشاره به تفاوت تشیع علوی و تشیع انگلیسی اظهار کرد: تشیع انگلیسی کنار سفر‌ه‌‌های چرب می‌نشیند و سفره‌ای به نام مذهب پهن می‌کند و در آن ذکر مصائب اهل بیت (ع) را می‌آورد.

حجت الاسلام پناهیان تاکید کرد: سبک زندگی مذهبی این نیست که در ایام سوگواری پرچم عزاداری و در ایام ولادت خیابان‌ها را چراغانی کنیم در صورتی که این کارها کار نیک و پسندیده‌ای است اما اگر بگوییم مذهب تنها همین است ولی در روابط اجتماعی ظلم، فساد، بی‌رحمی و کلاهبرداری داشته باشیم این اشتباه است بلکه شیعه اهل بیت‌ (ع) باید همانند خود اهل بیت (ع) عمل کنند.

سخنران مطرح کشوری با اشاره به اینکه دشمنان به فکر ضربه زدن به اسلام راستین هستند، گفت: انگلیسی ها می خواهند شخصیت امام حسین(ع) را تغییر دهند و آنها در این فکر هستند که نشان دهند امام حسین(ع) زندگی مسالمت آمیزی را با معاویه و یزید داشته اند آنها می خواهند با این هدف تشیع انگلیسی را ترویج دهند پس همه باید هوشیار باشند و فریب دشمنان را نخورند.

جامعه اسلامی تنها شعار اسلامی سر نمی‌دهد

وی با تاکید بر اینکه مسلمان واقعی باید اخلاق و عمل اسلامی داشته باشند، یادآور شد: جامعه اسلامی جامعه‌ای نیست که تنها شعار اسلامی دهد و تشیع واقعی یک حقیقت و راه‌نجات است که باید به آن توجه ویژه کرد.

سخنران مطرح کشوری بیان کرد: وای به حال آنهایی که سر سفره اهل بیت(ع) می نشینند و نان آنها را می خورند ولی آداب و اخلاق ائمه اطهار را برای دیگران توضیح نمی دهند و از آنها پیروی نمیکنند.

حجت الاسلام پناهیان گفت: همه هیئتیان عزیز باید با آرمان های اسلامی اصیل آشنا شوند و اینکه مسیر اهل بیت(ع) را ادامه دهند و به مبارزه با کفر، ظلم و ستم به پاخیزند و هم چنین از منویات مقام معظم رهبری نیز پیروی کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات