معاون برنامه ریزی و عمرانی فرماندار رودبار گفت: اعضای ستاد بحران شهرستان با اتخاذ تدابیر لازم، امیدوارانه منتظر مهر سپید نشسته اند.
کد خبر: ۸۸۲۶۰۸۹
|
۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج گیلان از رودبار، مهندس علی اکبر پورعلی در نشست ستاد بحران شهرستان با اشاره به حاد شدن شرایط جوی در استان و شهرستان رودبار در روزهای آتی، اظهار کرد: با توجه به اعلام اداره هواشناسی، پیش بینی می شود، از روز پنجشنبه بارش ۳۰ ساعته برف در مناطق جلگه ای و ارتفاعات استان را داشته باشیم.

معاون برنامه ریزی و عمرانی فرمانداری رودبار با بیان اینکه همه دستگاه ها آماده باش و پا به کار هستند، گفت: با توجه به سنگین تر بودن برف پیش رو، با کمک تیم مدیریت بحران شهرستان تلاش می کنیم، تا مردم در بحران برف کمترین آسیب را ببینند.

وی تاکید کرد: اداره راهداری شهرستان با کمک شهرداری ها و دهیاری ها برای مقابله با جاری شدن سیل، آبگیری و انسداد معابر در محورهای برف گیر، آمادگی کامل را داشته باشند.

معاون برنامه ریزی و عمرانی فرماندار رودبار با تاکید بر اینکه ماشین آلات راهداری در ابتدای شروع برف در محورها استقرار داشته باشند، گفت: اداره راهداری و حمل و نقل با مشارکت دهیاری ها و همچنین سایر دستگاه ها، در ابتدای شروع برف نسبت به استقرار و تردد ماشین آلات در محورهای برف گیر اقدام کنند.

مهندس پورعلی، تشکیل ستاد برعی مدیریت بحران در بخش های خورگام، عمارلو و رحمت آباد و بلوکات را جزء الویت های بخشداران تابعه برشمرد و بیان کرد: به منظور اتخاذ تمهیدات و تصمیم گیری های بهتر در مقابله با بحران برف، تشکیل ستاد فرعی مدیریت بحران در بخش های مزبور، نیاز است.

وی تاکید کرد: اداره صنعت، معدن تجارت به منظور روشن نگه داشتن نانوایی ها تامین نان مردم، آرد فوق العاده نانوایان زود از موعد، تامین نماید.

معاون برنامه ریزی و عمرانی فرمانداری رودبار اظهار کرد: به منظور افزایش مشارکت عمومی در مدیریت بحران و مقابله با بحران؛ ضروریست از ظرفیت های ماشین آلات کشاورزان در بازگشایی محورها، استفاده نمود.

پورعلی با بیان اینکه بخش اعظمی از آزادراه از شهرستان رودبار می گذرد، نسبت آمادگی لازم جهت اسکان مسافرین در راه مانده تاکید کرد و اذعان داشت: شهرداران چهار شهر مسیر اصلی؛ تدبیرات لازم را جهت اسکان و پذیرایی از مسافران در راه مانده، اتخاذ نمایند.

وی تصریح کرد: اعضای ستاد بحران شهرستان با اتخاذ تدابیر لازم، امیدوارانه منتظر مهر سپید نشسته اند.

ارسال نظرات