خواهرشهید کریمی گفت:همسرم در 21 بهمن ماه سال 57 به شهادت رسيد و بعد از آن، شهید کریمی کاری کرد که فرزندانم جاي خالي پدرشهیدشان را احساس نکنند.
کد خبر: ۸۸۲۶۱۳۲
|
۲۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۳
به گزارش سرویس راهیان نور خبرگزاری بسیج، نرگس كريمي، خواهر شهید حاج داود کریمی با اشاره به خاطرات برادر شهید گفت:وقتي ديپلم  گرفتم، انقلاب به پيروزي رسيده بود. حاج داوود هميشه اصرار داشت كه ادامه تحصيل بدهم. وقتي ليسانس را گرفتم دوباره تشويقم كرد تا ادامه تحصيل بدهم و به طور یقین می توانم بگویم که با تشويق هاي حاجي ادامه تحصيل دادم و همه اينها را مديون راهنمايي هاي برادرم هستم.  حاجي هميشه تاكيد داشت كه حجابم را رعايت كنم.  او بود كه باعث شد نسبت به مسائل مذهبي،علاقمند شوم.
 
وی در ادامه درباره فعاليت هاي مذهبي حاج داوود افزود:موضوع اعتقادات مذهبي براي خانواده  مهم بود.حاج داوود از همان دوران نوجواني به مسائل مذهبي علاقمند بود و در هيئت هاي مذهبي حضور فعالي داشت و بسياري از آموخته هايش را به من ياد داد . او بعضي از خطبه هاي نهج البلاغه را حفظ بود و شناخت خوبي نسبت به آيه ها و معاني  قرآن داشت.
خواهر شهید کریمی افزود:حاجي قبل از انقلاب عضو گروه «فجر اسلام» بود. خانواده ما از سال 1342 به طور مستمر فعاليت ضد حكومت طاغوتي داشت. سال 1354براي گذراندن دوره هاي آموزش نظامي به لبنان رفت و در آنجا با شهيد چمران آشنا شد.بعد از مدتي دوباره به تهران برگشت و به فعاليت هاي انقلابي اش ادامه داد.بعد از پيروزي انقلاب،فعاليت هاي مختلفي انجام داد و در مسجد الرسول (ص) نازي آباد كه يكي از مراكز فعال انقلابي بود،فعاليت داشت.
وی در ادامه، به موضوع حضور داوطلبانه حاج داوود در صحنه هاي نبرد در سالهاي دفاع مقدس هم اشاره کرد:سال 1364به عنوان يك نيروي بسيجي به جبهه رفت و اين بار عازم منطقه عملياتي فاو شد، درحالي بود كه او سابقه فرماندهي سپاه منطقه 10و 7را داشت و عضو سپاه بود. حاجي دوست داشت  ناشناس باشد . 6ماه در فاو به عنوان يك جوشكار  خدمت كرد. بعد از مدتي، بالاخره رزمنده ها او را شناختند. او راضي به دريافت دستمزد نشد و گفت كه براي اداي دينش اين كار را انجام داده است.
 
خانم کریمی اظهار داشت: اگر بخواهم از حاج داوود بگويم، زمان زيادي لازم است مبارزات حاج داوود از 15 سالگي شروع شد. از همان نوجواني اهل علم و مطالعه بود. وقتي انقلاب پيروز شد در تشكيل كميته انقلاب اسلامي و بعد هم سپاه پاسداران نقشي بسيار مهم را ايفا كرد. جزو فرماندهان منطقه 10 كشوري بود. يك مدت در كردستان فرمانده بود. بعد از شهادت شهيد جهان آرا و شهيد موسوي، فرمانده جنوب شد و تا پايان جنگ در جبهه هاي مختلف خدمت مي كرد.شهید کریمی در عمليات مرصاد هم حضور داشت بود و با وجود اينكه زخمي شده بود، بعد از دو ساعت استراحت دوباره عازم عمليات شد.حاج داوود به انقلاب اسلامي عشق مي ورزيد و در همان راه هم شهيد شد. او سالها رنجهاي شيميايي بودن را تحمل كرد و هيچ وقت هم شكايتي نكرد. تقواي شهيد حاج داوود كريمي زبانزد خاص و عام بود.
 
خواهر شهید کریمی اضافه کرد:بعد از پايان جنگ، برادرم در كارگاه تراشكاري به كارش ادامه داد. فرزند شهيدي در كارگاهش كار مي كرد كه حاج داوود به او بيشتر از كارش حقوق مي داد و مي گفت:« اين پسر بر گردن همه ما حق دارد.من بايد از او پشتيباني كنم تا خرج خانواده اش را تامين كند.»حاج داوود موقع استراحت در كارگاهش، به كارگرها درس نهج البلاغه مي داد. مدتي بعد كه مادر آن پسر را ديدم، مي گفت از آن موقعي كه پسرش در كارگاه حاجي كار مي كند، نمازش را اول وقت مي خواند.
وي در ادامه از علاقه برادرش به فرزندان شهدا گفت:همسرم  شهيد «محمود ضياء بشرحق» در 21 بهمن ماه سال 57  به شهادت رسيد. در ماجراي شهادت همسرم، حاج داوود پس از دوندگي هاي زياد متوجه شد كه محمود را به بيمارستان سوانح (تهران) برده اند و ما بلافاصله راهي بيمارستان شديم. گارد شاهنشاهي دور تا دور بيمارستان را گرفته بودند و دستور داده بودند كه در بيمارستان را به روي كسي باز نكنند، به هر زحمتي بود، خود را به بيمارستان رسانديم. وقتي رسيديم محمود شهيد شده بود. پزشكان گفتند گلوله اي كه از يك كلت به محمود اصابت كرده است.حاجي توانست با دخالت بعضي دوستان و بعضي روحانيان، جسد شهيد را تحويل بگيرد. محمود يك روز قبل از پيروزي انقلاب شهيد شد و لحظه پيروزي انقلاب را نديد.
 
خواهر شهید کریمی افزود: شهید کریمی در واقع مشاور و معلم بچه هاي من بود.حاجي كه از نوجواني با درد بي پدري آشنا بود، به فرزندانم علاقه خاصي داشت. وي با محبت هايش كاري كرد كه  فرزندانم كمتر جاي خالي پدرشان را احساس كنند.
وی برخي ويژگي هاي اخلاقي شهيد كريمي را این گونه نقل کرد:در زندگي اش چشم داشتي به مال دنيا نداشت و بيشتر به دنبال كسب رضايت خدا بود. او قلب پاكي داشت و هميشه اهل سخاوت و بخشش بود. برادرم كمك حال تعدادي از خانواده هاي نيازمند بود و ما بعد از شهادتش پي به اين موضوع برديم.
 
این خواهر شهید در پایان گفت: اميدارم نسل جوان و امروزي با فراگيري درس هايي از زندگي شهدا به شناخت كاملي از اسوه هاي راستينش برسد و راه و سيره آنان را ادامه دهند.
 
کوله بار
ارسال نظرات