رییس عقیدتی و سیاسی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس:

شهدا، چراغ راه جامعه هستند

حجت الاسلام محمدحسن دانش گفت: در هر استان یک شهید به عنوان الگو، شاخص و چراغ راه وجود دارد که جوانان ما به آنها اقتدا می کنند و مسیر راه آنها چراغ هدایت جامعه است.
کد خبر: ۸۸۲۶۱۹۷
|
۲۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۳
به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان،  حجت الاسلام محمدحسن دانش در جمع  کارکنان اداره کل حفظ آثار ونشر ارزشهای دفاع مقدس کرمان ضمن تسلیت ایام فاطمیه (س) به جایگاه حضرت زهرا(س) به عنوان الگو واسوه در جهان اشاره کرد و اظهار داشت: حضرت زهرا(س) در ایمان و عقیده، فکر و اندیشه، عمل به وظایف واجب و رفتار و کردار در حوزه‌های فردی و اجتماعی، از قرآن کریم الهام گرفته و این الهام را در سراسر زندگانی کوتاه خویش، به ظهور رساندند.

رییس عقیدتی و سیاسی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس افزود: حضرت زهرا (س) علاوه براینکه در آیین همسرداری و تربیت فرزند یک الگو و اسوه بودند، معلم فرزندان و زنان مدینه هم بودند و به آنها معارف شناسی آموزش می دادند.

وی در ادامه به تشریح شخصیت این بانوی بزرگوار پرداخت و ادامه داد: این بانوی فرهیخته در مراودات اجتماعی، مسائل عبادی، مسائل سیاسی و مسائل تربیتی والاترین جایگاه را نزد خداوند متعال داشت.

حجت الاسلام محمدحسن دانش اظهار داشت: اگر جایگاه حضرت زهرا(س) را به عنوان همسر ولایت و دختر نبوت مورد بررسی قرار دهیم به خوبی در‌می‌یابیم که آن حضرت به رغم ویژگی های ساده زیستی، مدرس، فن بلاغت و فصاحت، در عرصه زندگی اجتماعی یک همدم و مونس حقیقی در مسیر امامت و رهروی امام علی (ع) وحامی ولایت بود.

وی با بیان به اینکه حضرت زهرا (س) در عبادات همتا ندارد و همیشه به خدا توکل داشتند ابراز داشت: ایشان انسان کامل، اسوة انسان و انسانیت و بشریت، اعم از زن و مرد در عالم هستی است.

رییس عقیدتی و سیاسی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس سپس به جایگاه والای شهدا اشاره کرد و گفت: شهدا و رزمندگان همواره در جبهه راز و نیاز و توکل به خدا را سرلوحه خود داشتند و در برابر سختی ها ومشکلات خدا را در نظر داشتند.

وی ادامه داد: در هر استان یک شهید به عنوان الگو، شاخص و چراغ راه وجود دارد که جوانان ما به آنها اقتدا کنند و مسیر راه آنها چراغ هدایت جامعه است.

این مسوؤل افزود: انقلاب ما مدیون خون شهدا است و امنیت، عزت و سربلندی امروز ما با ایثارگری و جان فشانی های آنان بدست آمده است پس باید در معرفی راه و اهدافشان کوشا باشیم.

حجت الاسلام محمدحسن دانش تاکید کرد: همه همکاران در جهت ترویج مباحث معنوی و بصیرت افزایی سیاسی یکدیگر تلاش کنند و در الگوبرداری از سبک زندگی اسلامی و پیاده کردن سیره شهدا و ترویج آن در خانواده های خود و جامعه در دستور کار قراردهند.

وی با بیان اینکه در مناسبتهای ملی و مذهبی  احادیث و سخنان ائمه اطهار(ع)، فضایل اهل بیت و شیوه و سبک زندگی آنها باید معرفی شود افزود: همچنین شهدای گرانقدر دفاع مقدس را از تمام ابعاد مختلف به نسل امروز،  نسلی که دوران دفاع مقدس را درک نکرده، معرفی کنند.

وی تصریح کرد: برای انجام هر مراسمی تشریفات و مقدمه چینی هایی نیاز است، اما هنگامی که یک شهید گمنام میهمان یک شهر می شود نیاز به هیچ تشریفاتی نیست زیرا شهدا دوست داران خود را دعوت می کنند و میزبان مردم هستند.

در ابتدای این دیدار سرهنگ پاسدار محمد مهدی ابوالحسنی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان کرمان فعالیتهای این اداره کل در زمینه های مختلف را تشریح و گزارشی از اقدامات انجام گرفته را بیان کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار