برگزیدگان جشنواره علمی «تا ثریا» در دانشگاه شهرکرد معرفی شدند‌

26 برگزیده جشنواره علمی تا ثریا در دانشگاه شهرکرد با حضور مسئولان دستگاه‌های اجرایی و دانشجویان معرفی و تجلیل شدند.
کد خبر: ۸۸۲۶۳۲۸
|
۲۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۰
به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ 26 برگزیده جشنواره علمی تا ثریا که بیشتر آنها در زمینه مقاله بود در دانشگاه شهرکرد با حضور مسئولان دستگاه‌های اجرایی و دانشجویان معرفی و تجلیل شدند.

منوچهر ذوالفقاری در این مراسم اظهار داشت: جشنواره علمی تا ثریا در راستای حمایت‌ از کارهای علمی دانشجویان برگزار می‌شود که 120 اثر در زمینه اقتصاد مقاومتی، اقتصاد دانش‌بنیان و فعالیت‌های خانگی به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.

وی با اشاره به اهمیت ارتباط بین صنعت و دانشگاه افزود: در حوزه ارتباط بین صنعت و معدن و دانشگاه باید گفتمان‌های چندجانبه بین مسئولان بخش صنعت و دانشگاه انجام شود.

مسئول بسیج دانشجویی استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به هزینه سایر کشورها در زمینه پژوهش‌های علمی بیان کرد: بنابر فرمایش مقام معظم رهبری، پژوهش‌ها باید کاربردی باشند که در غیر این صورت مانند سد آبی بدون شبکه آبیاری است که کارآیی لازم را ندارد.

ذوالفقاری با بیان اینکه 2 درصد از تولید ناخالص داخلی برای پژوهش هزینه می‌شود، گفت: چشم‌انداز دانشگاه برای کاربردی کردن علم در راستای افزایش ثروت، قدرت و توسعه پایدار است.

وی با اشاره به وضعیت سایر کشور در زمینه پژوهش‌های علمی خاطرنشان کرد: صادرات 30 تا 40 درصد کشورهای توسعه‌یافته از محل خروجی دانشگاه‌ها است.

در ادامه مناظره‌ بین مسئولان صنعت استان و دانشگاه انجام که دانشجویان نیز سؤالات خود را مطرح کردند و در پایان از برگزیدگان جشنواره تجلیل به عمل آمد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار