خبرهای داغ:
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان از کشف ۱۰۰ کیلوگرم مواد مخدر در قم خبر داد.
کد خبر: ۸۸۲۶۳۶۰
|
۲۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، غلام عباس بلفکه اظهار داشت:در پیگیری اطلاعاتی مأموران مبارزه با مواد مخدر استان قم مشخص شد یکی از قاچاقچیان قصد دارد محموله مواد مخدر را با یک دستگاه خودرو کامیون از جنوب کشور به تهران منتقل کرده و از حوزه استحفاظی استان قم عبور کند که بلافاصله موضوع در دستور این پلیس قرار گرفت.

وی گفت: پس از هماهنگی قضایی سه اکیپ عملیاتی به محورهای ورودی استان قم اعزام‌شده و با تلاش مأموران و رصد اطلاعاتی یک دستگاه تریلی با بار کود قارچ شناسایی و متوقف شد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان قم افزود: با انتقال خودرو به یگان و بازرسی از آن 30 کیلوگرم حشیش در قالب 30 بسته از داخل کابین کشف و راننده و سرنشین خودرو دستگیر شدند.

کشف 70 کیلوگرم تریاک در قم

وی ادامه داد:در عملیاتی دیگر مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان یکی از قاچاقچیان اهل استان جنوبی را که وی نیز قصد انتقال مواد مخدر با یک دستگاه خودرو سمند به تهران داشت را در حوزه استحفاظی استان شناسایی و متوقف کردند.

بلفکه افزود: در بازرسی از خودرو مذکور حدود 70 کیلوگرم تریاک در قالب 46 بسته آب‌بندی‌شده با اوزان مختلف که به طرز ماهرانه‌ای جاسازی‌شده بود، کشف و سه نفر دراین‌ارتباط دستگیر شدند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان قم گفت: متهمان هر دو عملیات به انضمام پرونده تشکیل‌شده برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی استان شدند.

دولت تدبیر و امید تسهیلات خوبی در اختیار عشایر قرار داده است

رئیس سازمان امور عشایر گفت: دولت تدبیر و امید با ارائه تسهیلات و تجهیزات امکانات خوبی را در اختیار عشایر قرار داده است تا بتوانند توانمند شوند.

کرم علی قندالی در مراسم معارفه محمود تندرو به‌عنوان رئیس اداره امور عشایری قم اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب از طرح‌های کشاورزی حمایت ویژه‌ای می‌کنند و رئیس‌جمهوری نیز در این حوزه ورود جدی پیداکرده‌اند.

وی با اشاره به حمایت‌های دولت تدبیر و امید از عشایری‌ها گفت: طی دو سال 600 هزار تن نهادیه دامی باقیمت یارانه‌ای و مهلت 6 ماهه از سوی وزارت جهاد کشاورزی در اختیار تشکل‌ها قرار داده‌شده است.

رئیس سازمان امور عشایر افزود: دولت یک هزار و 500میلیارد ریال از محل صندوق توسعه ملی برای تسهیلات ارزان‌قیمت در زنجیره تولید پرداخت کرد و دو هزار و500 میلیارد ریال از محل ماده 10 و 12 با تسهیلات با سود چهار درصد تخصیص داده است.

وی ادامه داد: برای سال آینده نیز یک هزار میلیارد ریال تسهیلات در نظر گرفته‌شده است.

وی به تجهیز ماشین‌آلات کشاورزی در بخش عشایر اشاره کرد و گفت: با حمایت دولت سال گذشته برای تمام استان‌ها وسیله نقلیه تهیه شد و در اختیار آن‌ها قرار داده شد.

قندالی بیان کرد: امسال نیز 220 دستگاه در نظر گرفته‌شده که 100 دستگاه تانکر و تجهیزهای دیگر است که در اختیار عشایر قرار داده می‌شود.

وی اظهار داشت: کشاورزی نقش مهمی در توسعه اقتصادی کشور،عرصه تجارت و تولید کالاهای داخلی و مصرفی دارد.

وی با اشاره به این‌که زندگی عشایر منحصربه‌فرد است، گفت: اگر به دنبال پدیده خود اکتفایی هستیم به بخش آن زندگی این افراد است که کمترین هزینه را در کارکرد خویش برای کشور ایجاد کرده‌اند.

رئیس سازمان امور عشایر افزود: 200 تشکل نظام‌اند عشایر در کشور داریم که به‌عنوان سرمایه‌های اجتماعی کشور با توان دانش بومی هستند در همین راستا 360 صندوق زنان عشایر وجود دارد همچنین صندوق توسعه در عشایر داریم که جز موفق‌ها هستند.

وی بیان کرد: 190 هزار تن گوشت تولید می‌کنند که بالای 25 درصد گوشت کشور را تأمین می‌کنند 28 درصد دام سبک با تنوع دامی در اختیار این عشایر است ضمن این‌که تولید مواد غذای پاک را نیز دارند.

قندالی بابیان این‌که افکار عمومی دولت نسبت به آمریکا تغییر کرده است، گفت: با رفتارهای رئیس‌جمهوری جدید آمریکا وضعیت این کشور برای همه مشخص‌شده است که باید باتدبیر و عقلانیت پیش رفت.
ارسال نظرات