ثبات و آرامش در فضای فرهنگی کشور رویکرد وزارت فرهنگ

کد خبر: ۸۸۲۶۳۹۷
|
۲۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۷
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دیدار با هنرمندان انجمن های فرهنگی و هنری، موسسات قرآنی و کانون های فرهنگی هنری مساجد استان در یاسوج گفت:ایجاد ثبات و آرامش در فضای فرهنگی کشور از جمله رویکردها و سیاست های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است زیرا اجرای کار فرهنگی نیاز به ثبات و آرامش دارد.

صالحی امیری با بیان اینکه ریل توسعه ی کشور را باید از فرهنگ آغاز کنیم زیرا در سال های گذشته ریل توسعه کشور بر نفت استوار بود افزود: ناهنجاری ها و معضلات اجتماعی کنونی جامعه ریشه در فرهنگ دارد و با فرهنگ سازی می توانیم این مشکلات را در جامعه کاهش دهیم.

وی با بیان اینکه کشور نیاز به توسعه ی فرهنگی دارد گفت: محصولات توسعه فرهنگی انسجام فرهنگی،هویت سازی، شخصیت سازی و سازگاری است که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به دنبال این اهداف است.

وزیر فرهنگ ارشاد اسلامی به 4 هدف کلان این وزارت اشاره کرد و ادامه داد: این اهداف شامل اعتدال فرهنگی،عقلانیت فرهنگی،انسجام فرهنگی و دیانت فرهنگی است زیرا جامعه از مناقشه فرهنگی خسته شده و نیاز به اعتدال و افزایش سرانه مصرف فرهنگی دارد.

صالحی امیری افزود:چالش های امروز جامعه ناشی از فقدان توسعه فرهنگی است که برای حل این مشکل نیازمند بازنگری در سرانه مصرف فرهنگی در جامعه هستیم زیرا آلودگی های اخلاقی و معرفتی در جامعه مهم تر از دیگر مشکلات جامعه است.

وی به ایجاد امنیت فکری برای اصحاب قلم اشاره کرد و گفت: از 47 هزار عضو صندوق هنرمندان کشور 18 هزار و 700 نفر مشمول بیمه تامین اجتماعی هستند و تا پایان سال 12 هزار نفر دیگر نیز به این تعداد افزوده می شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به کمک های این وزارت به کهگیلویه و وبویراحمد اشاره کرد و افزود: اختصاص 3 میلیارد ریال برای تجهیز مجتمع های فرهنگی شهرستان ها، کمک 620 میلیون تومانی به اصحاب فیلم و هنر، کمک 53 میلیون تومانی به حوزه های فرهنگی و قرآنی، تکمیل ساختمان اداره کل فرهنگ و ارشاد استان، اختصاص یک میلیارد تومان برای تکمیل ساختمان اداره کل فرهنگ و ارشاد استان از جمله کمک های این وزارت به حوزه فرهنگ در این استان است.

نبود مکانی اختصاصی برای ادارات فرهنگ و ارشاد در برخی شهرستان ها، تبدیل دفاتر نمایندگی فرهنگ و ارشاد به اداره، ساخت فرهنگ سرا، تاسیس خانه هنرمندان، تاسیس و تعمیر سالن های نمایشی در شهرستان های استان، تاسیس دانشگاه هنر در استان، راه اندازی اردوگاه های فرهنگی و هنری،کمبود تجهیزات در ادارات، اشتغال هنرمندان و فعالان قرآنی در دستگاه های فرهنگی،چاپ و نشر و خرید آثار هنرمندان، بیمه هنرمندان از مهمترین مشکلات مطرح شده و خواسته های شرکت کنندگان در نشست با وزیر فرهنک و ارشاد اسلامی بود.

ارسال نظرات