استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: این استان، استانی با زمینه فرهنگی غنی، شاخص ها و رتبه های فرهنگی بالا، اما در زمینه زیرساخت ها با کمبود و مشکل مواجه است.
کد خبر: ۸۸۲۶۴۲۰
|
۲۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۰:۲۲
سیدموسی خادمی در شورای اداری استان با حضور سیدرضا صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، افزود: کهگیلویه وبویراحمد در حوزه فعالیت های قرآنی، شاهنامه خوانی، تئاتر و سیار بخش های فرهنگی و هنری از ظرفیت بالائی برخوردار است.
 
خادمی افزود: کهگیلویه وبویراحمد در حوزه رسانه های مکتوب، دیجیتالی و شبکه های اطلاع رسانی از استان های  پیشتاز می باشد، اما حوزه فرهنگ این استان چون استانی کمتر برخوردار و توسعه نیافته است به لحاظ سخت افزاری و زیرساختی به جهت فقرمنابع با مشکلات زیادی مواجه می باشد.
 
استاندار از مشکلات حوزه فرهنگ استان به نبود نهادهای عمومی قوی در استان که بتواند زیرساخت های فرهنگی استان را به عهده بگیرند و یا پشتیبانی کنند، اشاره کرد و گفت: بخش خصوصی در آن حد نیست که بتوان مشکلات حوزه فرهنگ را با کمک آنها رفع کرد و این امر باعث شده تا حوزه فرهنگ به لحاظ اقتصادی ضعیف باقی بماند.
 
خادمی افزود: با آگاهی ازهمه مشکلات و کاستی ها در منابع مالی دولت اما این استان نیاز به توجه ویژه در خصوص توسعه زیرساخت های فرهنگی دارد و امید است با سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به این استان، قدم هائی در جهت ایجاد تحولی اساسی در این حوزه آغاز شود.
ارسال نظرات