فرمانده ناحيه مقاومت بسيج سپاه شهرستان خاش گفت: هدف از تشكيل مجمع عالي بسيج، تحقق فرمايشات رهبر معظم انقلاب اسلامي است و اين مجمع يك اتاق فكر بزرگ در اين شهرستان در راستاي حل مشكلات و مطالبات مردمي است
کد خبر: ۸۸۲۶۵۰۹
|
۲۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از استان سیستان وبلوچستان ، سرهنگ پاسدارحسن فضلي در مجمع عالي بسيج شهرستان خاش كه با حضور مسئولان و اقشار مختلف مردم اين شهرستان برگزار شد، با بيان اينكه هدف از تشكيل مجمع عالي بسيج حل مشكلات و مطالبات مردمي است، اظهار كرد: در اين نشست ها و جلسات مطالبات مردمي شهرستان خاش در قالب مصوبه هاي مجمع به رده هاي مربوطه استاني ارسال و پيگيري خواهد شد.
وي با بيان اينكه بايد كارگروه هاي تخصصي اين مجمع مشكلات مردم را جمع آوري و در اين نشست ها بيان كنند، تصريح كرد: انقلاب شكوهمند ايران اسلامي مردم محور است و بايد حفظ و حتي پيشرفت آن نيز بر اين اساس باشد و مردم خودشان در آن دخيل باشند.
سرهنگ فضلي با بيان اينكه يكي از اركان انقلاب اسلامي، بسيج مردمي است، گفت: هر فردي كه در هر مسئوليتي است بايد جهت اجرايي شدن فرمايشات رهبر انقلاب در بٌعد اقتصادي و تحقق اقتصادمقاومتي سعي و تلاش كند.
وي حمايت از توليدات ايراني و داخلي را براي تحقق اقتصادمقاومتي ضروري دانست و  بيان كرد: يكي از مهمترين اهداف مجمع عالي بسيج تحقق فرمايشات گوهربار رهبر معظم انقلاب براي رسيدن به جامعه اسلامي با بهره گيري از نظرات و ايده هاي نخبگان شهرستان خاش است
فرمانده ناحيه مقاومت بسيج سپاه شهرستان خاش خاطرنشان كرد: يكي از مراحل پنجگانه انقلاب اسلامي رسيدن به جامع اسلامي است و تشكيل مجامع بسيج گامي جهت تحقق اين مرحله از تشكيل انقلاب است.
وي تصريح كرد: مجمع بسيج اتاق فكري با حضور نخبگان و متخصصين بسيجي فعال در همه زمينه ها است و مديران نظام با استفاده از پتانسيل ها و ظرفيت ها در راستاي رسيدن به اهداف سازماني استفاده مي كنند.
 مجمع عالي بسيج خاش از نخبگان و متخصصين بسيجي شهرستاني تشكيل شده است
مدير آموزش و پرورش و رئيس مجمع عالي بسيج شهرستان خاش نيز در اين مراسم با بيان نكاتي در خصوص نظارت كارگروه ها، اظهار كرد: در مجمع عالي بسيج كه 10 كارگروه تخصصي دارد 5 مصوبه توسط هئيت رئيسه به تصويب خواهد رسيد.
قاسم كوچكزايي با بيان اينكه در قالب اقتصادمقاومتي نيازهاي مردم در همه ابعاد رفع مي شود، گفت: مشكل كشور اقتصاد نيست كه مسئولان دم از اقتصاد مي زنند بلكه مشكل كشور اشتغال است كه بايد براي آن فكر و چاره اي انديشيده شود.
وي بيان كرد: مجمع عالي بسيج شهرستان خاش با بكارگيري نخبگان بسيجي از تمامي اقشار در قالب كارگروه هاي تخصصي مشكلات و چالش هاي اين شهرستان را شناسايي و در راستاي حل آن ها تلاش مي كند.
كوچكزايي خاطرنشان كرد: در مجمع عالي بسيج شهرستان خاش فرصت ها و تهديدات مورد بررسي قرار خواهد گرفت و بعد از بحث و تبادل نظر مصوبات جلسات به دبيرخانه مجمع واقع در ناحيه مقاومت بسيج سپاه شهرستان خاش ارسال مي شود.
وي گفت: بعد از انتقال اين مصوبات به دبيرخانه، آنها مصوبات را تفكيك مي كنند و براي كارگروه هاي مربوطه ارسال مي كنند و در این کار گروها نخبگان بسیجی نظرات خود را ارائه داده و راهکارهای مناسب را بررسی و به مسوولین منطقه پیشنهاد می دهند.
مدير آموزش و پرورش و رئيس مجمع عالي بسيج شهرستان خاش بيان كرد: امیدواریم بتوانیم با مصوبات این جلسه در مواردی از قبیل محرومیت‌زدایی، موضوعات اجتماعی و اقتصاد مقاومتی اقدامات موثری انجام دهیم.
وي با بيان اينكه مجمع عالي بسيج مي خواهد باري را از دوش دولت و شهرستان بردارد، اظهار كرد: هرکدام از نخبگان در کارگروه‌های تخصصی خودشان مانند بهداشت و درمان، فرهنگ، اقتصاد مقاومتی و جامعه زنان فعالیت‌ها را دنبال کرده و موضوعاتی که در این جلسات مطرح می‌شود از جمله مشکلات شهرستان است.
گفتني است در اين جلسه تعداد 10كارگروه شامل كارگروه تخصصي اقتصاد، كارگروه جامعه پزشكي كارگروه اجتماعي ،بانوان ، فرهنگي سياسي ،دفاعي ، علمي پژوهشي ، تربيتي اخلاقي ، تلفيق كارگروه خاص حضور داشتند و در خصوص حل مشكلات مردم و شهرستان بحث و تبادل نظر شد و طرح اجراي نمايشگاه دائمي عرضه و فروش محوصلات دارويي و گياهي خاش در اين جلسه مصوب و به استان ارسال شد و همچنين دو طرح كمپ اعتياد بانوان و توزيع ويتامين D در مدارس نيز از سايرطرح هاي بود كه مورد بحث قرار گرفت و همچنين در پايان اين نشست آرم سپاه كه توسط خسروي يكي از سوزن دوزان خاشي طراحي شده بود به فرمانده ناحيه مقاومت بسيج سپاه شهرستان خاش اهداء شد.
ارسال نظرات