خبرهای داغ:
امام جمعه دامغان:

ایران اسلامی آیینه تمام نمای دموکراسی واقعی در جهان است

امام جمعه دامغان انتخابات را تجلی‌گاه تعیین سرنوشت مردم به دست خودشان و نماد مردم سالاری دینی حاکم بر کشورمان برشمرد و گفت: ایران اسلامی آیینه تمام نمای دموکراسی واقعی در جهان است.
کد خبر: ۸۸۲۶۵۱۵
|
۲۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از دامغان، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد حسینیان در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه امروز دامغان که با حضور گسترده مردم دیندار این شهرستان در مصلی امام خمینی(ره) برگزار شد با تقدیر از حضور گسترده و پرشور مردم دامغان و دیگر نقاط کشور در راهپیمایی بزرگ 22 بهمن اظهار داشت: مردم ما باردیگر حماسه حضور آفریدند و فهم سیاسی، پایبندی خود به ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب، وحدت و پشتیبانی خود از ولایت را به رخ جهانیان کشاندند.

امام جمعه دامغان حضور پرشمار و آگاهانه ملت بزرگ ایران در راهپیمایی 22 بهمن امسال را حاوی پیام‌های مهمی دانست و افزود: نخست اینکه حضور گسترده مردم علی‌رغم همه مشکلات نشانه درک بالای ملت از اهمیت و تجلی حضور کارساز و دشمن شکنش در همه عرصه‌ها است و در گام دوم ملت ما با این حضور حماسی پاسخی در خور به یاوه‌گویی‌های مستکبران جهان داد.

خطیب نماز جمعه دامغان با بیان اینکه ملت ما با این حضور بی بدیل نشاط و آگاهی و همدلی، اتحاد و انسجام خود را به نمایش گذاشت، خاطر نشان کرد: زنده و پویا بودن ملت و انقلاب اسلامی ما و دفاع از آرمان‌های انقلاب و ولایت پس از گذشت 39 بهار از عمر این نهضت الهی دیگر پیام‌های حضور تحسین براگیز ملت غیور ایران در این جشن بزرگ ملی بود.

مفاهیم صحیح و راه درست انتخاب اصلح در جامعه تبیین شود

امام جمعه دامغان در ادامه با اشاره به دو انتخابات مهم پیش روی ملت ایران و فرمایشات اخیر رهبر معظم انقلاب دراین‌باره اظهار داشت: ارتقاء سلامت انتخابات، ارتقاء سلامت منتخبین، عدالت محوری، رأی دادن آگاهانه مردم، افزایش ثبات، قانون گرایی بیشتر و پرهیز از بی نظمی و شفاف سازی منابع مالی صرف شده توسط کاندیداها در رقابت‌های انتخاباتی از خواسته‌ها و ضروریات مطرح شده از سوی رهبر فرزانه انقلاب درباره موضوع انتخابات است.

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان دامغان شرکت آگاهانه در انتخابات را نشانه تکلیف مداری و تکلیف مداری را امری واجب برشمرد و افزود: همه ما بالاخص مسئولان، روحانیان، اساتید و اقشار تأثیرگذار باید بستر را برای انتخاباتی پرشور و آگاهانه فراهم کنیم، مفاهیم صحیح و راه درست انتخاب اصلح را چه در انتخابات مهم ریاست جمهوری و چه در برگزیدن نمایندگانشان برای شورای اسلامی شهر برای مردم تبیین کنیم.

وی با تأکید بر ضرورت ورود نیروهای متدین، متعهد و متخصص و انقلابی و چهره‌های شاخص جنگ و جهاد فرهنگی به شوراهای اسلامی به‌عنوان ظرفیتی برای آبادانی کشور تصریح کرد: قومی‌گرایی در انتخابات شوراها آسیب‌زا است، امروز انتخاب بر اساس معیارهای قومی امری غیرقابل پذیرش است و بصیرت و آینده نگری ملت در این مسیر راهگشا است.

گفتنی است، محکوم نمودن توهین‌ها و تهدید‌های جنون‌آمیز ترامپ بر علیه ملت ایران، دعوت از مردم برای شرکت در آیین بزرگداشت عالم عامل حجت الاسلام والمسلمین سید مسیح شاهچراغی در روز یکشنبه یکم اسفندماه، انتقاد از مسؤولان به دلیل عدم برنامه ریزی لازم جهت جلوگیری از مشکلاتی همچون وقوع سیل در سیستان و قطع چندین‌باره برق در خوزستان پس از بارندگی‌های اخیر از دیگر بخش‌های خطبه‌های امروز نماز جمعه دامغان بود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها