خبرهای داغ:
کد خبر: ۸۸۲۶۵۴۲
|
۲۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، آیت‌الله مصطفی‌علما در خطبه‌های عبادی- سیاسی نماز جمعه این هفته کرمانشاه به بیان ویژگی‌های یک مومن واقعی پرداخت و گفت: مومنان واقعی همواره در حال قیام و قعود هستند.

وی اشاره ای نیز به فرمایشات امیر مومنان علی (ع) داشت و گفت: ایشان همواره بر تقوای الهی تاکید داشتند و آن را عامل بزرگی انسان ها می دانستند.

خطیب جمعه کرمانشاه بر داشتن تقوای الهی به عنوان یک عامل تطهیر کننده از گناه توسط مومنین تاکید کرد و گفت: رفتار، سکنات و اخلاق اجتماعی ما با اخلاص و تقوا لذت‌بخش می‌شود.

وی هم چنین بر با تقوا بودن مدیران و مسئولان تاکید کرد و آن را مایه عزت آنان در انجام اعمالشان دانست که با نتایج و ثمرات دنیوی و اخروی همراه خواهد بود.

آیت الله علما با دآوری حضور پر شور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال گفت: باید از تلاش مردم که ۲۲ بهمن امسال را به رخ جهانیان کشید خدمت و قدردانی کرد.

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری نیز به پاس حضور خودجوش مردم ولایتمدار ایران اسلامی و اینکه با حرکتشان یک تو دهنی محکم به رئیس جمهور نامتعادل آمریکا زدند از آنان قدردانی کرد.

امام جمعه کرمانشاه افزود: راهپیمایی پرشور ۲۲ بهمن سر فصل اخبار اروپا قرار گرفت و اخبار نخست این حرکت را حتی اروپائیان مخابره کردند و این آبرویی مضاعف را برای ایران و انقلاب کسب کرد.

وی خاطر نشان کرد: مقام معظم رهبری حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن را به باران تشبیه کردند، چرا که به دنیا جواب محکم و دندان‌شکنی داده شد.

آیت الله علما تاکید کرد: مقام معظم رهبری خطاب به مسئولان کشور فرمودند، مسئولان نباید این حضور را به معنای رضایت و گله مند نبودن مردم بگذارند.

وی گفت: کشور ما هنوز درگیر تفحص شهدای دفاع مقدس است و از سوی دیگر مردم از رکود اقتصادی، بیکاری، اختلاس و... گله دارند. این مسئله در استان کرمانشاه که رتبه نخست بیکاری است بیشتر دیده می شود.

خطیب جمعه کرمانشاه خاطرنشان کرد: در هر سفر مسئولان کشوری به استان تذکراتی را به آنها می دهم و ناخشنودی مردم این خطه را نسبت به مسئولان بیان می‌کنم.

وی تاکید کرد: همانگونه که مردم طبق فرمایش رهبری برای حفظ ملاک ها و معیارهای انقلاب به صحنه آمدند، مسئولان نیز باید برای معضلاتی چون بیکاری، گرانی، تبعیض و رکود اقتصادی چاره اندیشی و تدبیر کنند.

آیت الله علما با یادآوری اینکه آمریکا و غرب با ترفند و واژه‌هایی همچون گزینه‌های روی میز، قصد انحراف افکار عمومی را دارد تاکید کرد: ما باید در مقابل آنان هشیار باشیم و مسئولان نیز برای معضلات چاره اندیشی کنند.

وی با یادآوری اینکه مقام رهبری توصیه می کنند به فکر حل مشکلات مردم جامعه باشیم، افزود: استکبار در باتلاق مشکلاتش غرق شده و تحریم ها برای کشور ما نعمت، غنیمت و سبب خودکفایی است.

آیت الله علما، اشاره ای نیز به سالروز قیام مردم تبریز در اهانت روزنامه اطلاعات و پاسخ امام راحل در ۲۹ بهمن داشت و گفت: مقام معظم رهبری نیز چون بنیانگذار انقلاب، عنایت ویژه ای به خطه پهناور تبریز و آذربایجان دارند و به این مناسبت نیز در این روز دیداری توسط نمایندگان این مردم با رهبر انقلاب در بیت رهبری انجام می شود.

وی اشاره ای نیز به دیگر مناسبت پیش رو یعنی اول اسفند داشت و گفت: این روز سالروز حمله هوایی عراق به هواپیمایی مسافر بری کشور و شهادت تعدادی از روحانیون است و به این دلیل روز اول اسفند نیز به عنوان روز روحانیت و دفاع مقدس نامگذاری شده است.

ارسال نظرات