آیت‌الله مدرسی گفت: کسانی که در فتنه 88 به ارزش‌های اسلامی بی حرمتی کردند باید از جامعه پس زده شوند؛ آنهایی که مکارانه بحث آشتی ملی را مطرح می‌کنند می‌خواهند از فتنه 88 خود را تبرئه و بی گناه جلوه دهند.
کد خبر: ۸۸۲۶۵۷۵
|
۲۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، آیت الله سید محمد کاظم مدرسی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته حومه شرقی یزد با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با مردم آذربایجان شرقی و حضور پرشکوه مردم در 22 بهمن امسال، اظهار کرد: انقلاب اسلامی تنها پدیده اجتماعی در قرون اخیر است که مردم از همه اقشار و سلیقه‌ها همچنان و بهتر از روز اول برای دفاع از ارزش‌های خود در 22 بهمن برای تجلیل از آن هر سال در صحنه حضور پیدا می‌کنند.

وی با بیان اینکه دنیا و حتی کسانی که در پی دلسرد کردن و کمرنگ حضور مردم هستند در جریان انقلاب اسلامی و 22 بهمن هر سال درمانده‌اند، گفت: باید از خداوند که چنین روحیه‌ای را در مردم پدید آورده است تشکر کرد اما بنا به سخنان رهبری، حضور مردم نباید مسئولان را در رابطه با گلایه‌هایی که مردم در خصوص عملکرد آنها دارد غافل کند.

امام جمعه حومه شرقی یزد با اشاره به مشکلات اقتصادی، تبعیض‌ها و شعارهای روی زمین مانده تصریح کرد: مسئولان رده بالای کشور گویی سخنرانی اولشان است که می‌گویند باید بشود، آنها باید به عنوان مسئول بگویند چه اقداماتی انجام دادند، آنها که با شعار تدبیر وارد شده‌اند باید بگویند چه تدابیری اتخاذ کرده‌اند و از عملکرد آنها چه نتایجی عاید مردم شده است؛ می‌گوییم تورم کاهش یافته یا از رکود عبور کرده‌ایم اما درآمد و قدرت خرید مردم نشان می‌دهد که به وعده‌ها عمل نشده است.

آیت‌الله مدرسی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه دشمنی‌های کینه توزانه امریکا با بی شرمی ادامه دارد و تمام شدنی نیست، گفت: حتی ما اگر دست دوستی به سمت امریکا دراز کنیم آنها دست از دشمنی برنمی‌دارند چون انقلاب اسلامی منافعشان را قطع کرده است و تنها با دست برداشتن ما از انقلاب و تامین منافعشان است که با ما دست دوستی می‌دهند اما ما مدافع انقلاب هستیم که به معنای مبارزه با استکبار و در راس آنها امریکاست.

وی شکستن صولت ابرقدرت‌ها با انقلاب اسلامی را دلیل دیگری برای ادامه دشمنی استکبار دانست و افزود: صولت پوشالی ابرقدرت‌هایی که خود را غیر قابل نفوذ معرفی می‌کردند با پیروزی انقلاب اسلامی در هم شکست و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا و نگه داشتن تعداد زیادی از جاسوسان امریکایی بیش ا ز 400 روز بعد از تصرف لانه جاسوسی، هیمنه امریکا را از بین برد و آنها را تهی جلوه داد.

امام جمعه حومه شرقی یزد با بیان اینکه انقلاب اسلامی بعد از چهار دهه توفنده به راه خود ادامه می‌دهد، خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی راه را بر دشمنان و ابرقدرت‌ها در منطقه بست و برای دیگران به عنوان الگو و سرمشق شد که این موضوع دلیل دیگری بر ادامه یافتن دشمنی استکبار با ما است.

آیت‌الله مدرسی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری، فتنه 88 را از خط قرمزهای انقلاب و نظام اسلامی خواند و تصریح کرد: در فتنه 88 قانون شکنی به اوج خود رسید، فتنه گران بی حیایی و بی شرمی نسبت به دین و ارزش‌های اسلامی، عاشورا و .. را به اوج خود رساندند و نهادهای قانونی را کنار گذاشتند و به دروغ دم از تخلف در انتخابات زدند و با اجانب هم صدا و خسارت‌های سنگینی به نظام و کشور وارد کردند.

وی با بیان اینکه عده‌ای از همین افراد اکنون مکارانه طرح آشتی ملی را سر می‌دهند، ادامه داد: مقام معظم رهبری در این مورد موضع گیری کردند که مگر ملت با هم دشمنی دارند که اینگونه مباحث مطرح می‌شود، مردم با تمام اختلاف سلیقه‌هایی که وجود دارد در کنار هم زندگی می‌کنند اما خط قرمزها باید رعایت شود و کسانی که در فتنه 88 به عاشورا، ارزش‌های اسلامی، مسجد و... بی حرمتی کردند باید از جامعه پس زده شوند؛ آنهایی که مکارانه بحث آشتی ملی را مطرح می‌کنند می‌خواهند از فتنه 88 خود را تبرئه و بی گناه جلوه دهند.

امام جمعه حومه شرقی یزد با اشاره به مصادف بودن اول اسفندماه با روز روحانیت و دفاع مقدس، باتشریح فداکاری‌ها و روشنگری‌ها روحانیت در 8 سال دفاع مقدس، ادامه داد: روحانیت از جمله اقشاری بودند که در دفاع مقدس حضوری پر رنگ داشتند و حدود پنج هزار شهید که یک دهم از کل روحانیت کشور را شامل می‌شد، در راه دفاع از میهن تقدیم اسلام کردند.

وی حضوردر جبهه‌ها، حفظ مشروعیت دفاع مقدس، ماموریت‌های تبلیغاتی و پاسخگویی به سوالات و ابهامات عقیدتی و شرعی در آن زمان، امداد رسانی به مجروحان، روحیه بخشیدن به رزمندگان و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را از جمله ماموریت‌های روحانیت در هشت سال دفاع مقدس عنوان کرد.

آیت الله مدرسی ادامه داد: روحانیت در زمان دفاع مقدس نقش پر رنگی داشت و اکنون نیز احساس مسئولیت می‌کند و هیچ یک از مسئولین رده‌های اجرایی نباید احساس کنند که قاطبه روحانیت رقیب آنهاست و با آنها مبارزه می‌کند، تذکراتی که روحانیت در زمینه‌های اجتماعی سیاسی، اخلاقی و دینی بیان می‌کند خیرخواهانه و از سر دلسوزی و انجام مسئولیت است.

وی با بیان اینکه روحانیت با توده‌های مردم در ارتباط است و درد و دل آنها را می‌شنوند، گفت: روحانیت درد و دل مردم را به گوش مسئولان می‌رسانند اما گوش ندادن به آنها به ضرر خود مسئولان و اجتماع است، زمانی که تذکر داده می‌شود که به مشکلات اقتصادی مردم رسیدگی شود اما توجهی نمی‌شود میلیاردها تومان صرف هزینه یک خیابان کوتاهی(خیابان قیام) می‌شود اما نتیجه عکس می‌دهد و چقدر ضرر اقتصادی به اهل کسبه در این مکان وارد می‌شود؛ همه این تذکرات دوستانه بود.

ارسال نظرات