امام جمعه اشکذر اظهار داشت: دشمنان ما تلاش می کنند تا روحانیت را از چشم مردم بیاندازند ولی مردم باید تلاش کنند تا روحانیون صالح را از غیر صالحان تشخیص دهند.
کد خبر: ۸۸۲۶۵۸۰
|
۲۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اشکذر ،خطیب نماز جمعه اشکذر به دیدار هفته گذشته جمعی از مردم آذربایجان با رهبر معظم انقلاب اشاره و گفت:معظم له در این دیدار به مسئولان تذکر دادند که حضور گسترده مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن به خاطر صیانت از انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران در مقابل دشمنانان بوده است و به معنای رضایتمندی مردم از وضعیت کشور و در مسائل اقتصادی نظیر تورم،فقر و بیکاری نیست و مسئولان باید با عمل مجدانه این مشکلات را که به دغدغه مردم تبدیل شده است برطرف نمایند.

حجت الاسلام طالبیان به سالروز شهادت شهید محلاتی که به عنوان روز روحانیت و دفاع مقدس نامگذاری شده اشاره و افزود: روحانیت شیعه در طول تاریخ دو رسالت بزرگ داشته است اول تفکر و تعقل در دین و دوم حضور دربین مردم و به تبع آن هدایت آنها بوده است.

امام جمعه اشکذر اظهار داشت: دشمنان ما تلاش می کنند تا روحانیت را از چشم مردم بیاندازند و در این بین کسانی از قشر روحانیت هم پیدا می شوند که از روی غلفت و یا پیروی از خواسته های دشمن سخنی از زبان آنها و یا نوشته ای از قلم آنها نوشته می شود که بی ارزش است ولی مردم ما نباید این را به کل جامعه روحانیت تعمیم دهند و باید تلاش کنند تا روحانیون صالح را از غیر صالحان تشخیص دهند.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود حوادث فتنه سال ۸۸ را که منجر به این شد تا انقلاب با مشکل روبه رو شد از دسیسه های دشمن خیانتکار ما با هدایت عناصر داخلی دانست و ادامه داد: عده ای در سال ۸۸ و در داخل کشور برای دشمن نقش ستون پنجم را داشتند و همین عاملی بود تا مردم نسبت به آنها دید منفی داشته باشند و از آنها روی گردانده شوند هر چند ملت هوشیار ایران با خلق حماسه عظیم ۹ دی در همان سال جواب محکمی به دشمنان خود داد.

خطیب نماز جمعه اشکذر تصریح کرد: در دو هفته گذشته عده ای از سران احزاب سیاسی کشور دم از آشتی ملی زدند و جواب آنها همان طور که رهبر معظم انقلاب در دیدار با مردم آذربایجان گفتند این است که ملت ایران با هم قهر نیستند که بخواهند آشتی ملی کنند و نشانه آن هم وحدت و همبستگی ملت در مراسمات و راهپیمایی های مختلف با وجود سلیقه های مختلف می باشد.

حجت الاسلام طالبیان با محکوم مجدد حوادث فتنه سال ۸۸ تاکید کرد: عده ای در آن سال حدود الهی را شکستند و مقدسات دینی را زیر پا گذاشتند و به عزاداران و تکیه ها و میاجد حمله کردند و بسیجیان را کتک زدند و حتی بر علیه نظام جمهوری اسلامی ایران شعار سر دادند که در این بین عده ای بودند که در این بلوشوها شرکت کردند ،کسان دیگر حمایت کردند و عده دیگر سکوت کردند که ملت ایران هیچ موقع با آنها آشتی نخواهد کرد.

امام جمعه اشکذر گفت: در آیاتی از قرآن کوتاه آمدن در مقابل حرمت شکنان را یک تهدید دانسته و تاکید شده که اگر در مقابل آنها (حرمت شکنان)کوتاه آمدید عذابی خوار کننده در انتظار شما خواهد بود.

خطیب نماز جمعه اشکذر تنها راهی که می تواند حرمت شکنان را مورد مغفرت خداوند قرار داده و رافت و محبت اسلامی شامل حال آنها شود که در مرحله اول توبه،دوم اصلاح گذشته خود از خطاها و سپس اظهار کردن دانست و اگر این مراحل طی نشود به هیچ وجه نمی توان با آنها از صلح و صفا و آشتی صحبت کرد.

ارسال نظرات