امام جمعه اردکان:

کسانی که با نظام قهر کرده اند باید اظهار پشیمانی کنند/ ترویج فرهنگ ثقلین بزرگترین کار فرهنگی است

امام جمعه اردکان با اشاره به پافشاری سران فتنه گفت: در سال 88 عده قلیلی از نظام جدا شده اند و قهر کرده اند آنها باید اظهار پشیمانی کنند و با ملت آشتی کنند.
کد خبر: ۸۸۲۶۵۸۲
|
۲۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اردکان ؛ حجت الاسلام والمسلمین سید اسماعیل شاکر در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به حضور گسترده ملت ایران در راهپیمایی 22 بهمن گفت: حضور میلیونی مردم در این راهپیمایی که امسال به اقرار دوست و دشمن رشد و شکوه و عظمت دیگری داشت نشانه ای بی بدیل از نشاط و آمادگی ملت در دفاع از نظام و دستاوردهای این انقلاب است.

وی افزود: با وجود همه گلایه ها و شکایت ها از کم کاری ها و گاهی سیاسی کاری ها، مردم حضور در صحنه را نگه داشتند و دلبستگی خود را به این نظام اعلام کردند.

امام جمعه اردکان گفت: این حضور، جلوه ای از همان وحدتی است که عامل پیروزی انقلاب ما شد و عامل پیروزی ما هم خواهد بود و همان وحدتی است که عامل شکست دشمنان شد و در آینده هم این وحدت عامل شکست دشمنان خواهد بود.

وی گفت: امروز این وحدت که جلوه اش در راهپیمایی 22 بهمن دیده شد بزرگترین نعمتی است که همه ما باید شکر آن را بجا بیاوریم تا برکات الهی بر ما نازل شود.

حجت الاسلام والمسلمین شاکر تصریح کرد: همه مسئولان باید برای حفظ این وحدت تلاش کنند و گاهی باید از سلایق و دیدگاه های حزبی و شخصی خود هم برای حفظ آن بگذرند تا این وحدت آسیب نبیند.

خطیب جمعه اردکان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری گفت: با این وحدتی که ملت در صحنه حضور دارند کسی بیاید و بگوید آشتی ملی، اصلاً طرح آشتی ملی معنا ندارد چون قهر و دعوایی نیست.

وی افزود: در جریان فتنه سال 88 عده ای به مقدسات جسارت کردند حتی حرمت روز عاشورا را هم نگه نداشتند به بسیج، حجاب، مسجد و ارزشهای انقلاب حمله کردند و با بهانه قرار دادن انتخابات به اصل نظام حمله کردند و عده بسیار قلیلی از نظام جدا شده اند و قهر کرده اند که تنها راه آنها این است که از راه خطایی که رفته اند برگردند و اظهار پشیمانی کنند و بیایند با ملت آشتی کنند و به آغوش ملت برگردند.

حجت الاسلام والمسلمین شاکر گفت: اصرار بر گناه و خطا، گناه صغیره را کبیره می کند.

وی افزود: بر فرض اگر جرم توهین کنندگان به مقدسات و حمله کنندگان به نظام در سال 88 کوچک بوده باشد با این اصرار و پافشاری گناهشان به گناه کبیره و بزرگ تبدیل می شود.

امام جمعه اردکان گفت: مقام معظم رهبری تأکید کردند که حضور حماسی ملت نشانه گله نداشتن از مسئولین نیست و مردم از مشکلاتی که در کشور وجود دارد گله مندند حتی من می گویم مردم از مشکلاتی که در شهرها و استانهای خودشان وجود دارد از برخی از مسئولین خرد و سطح پایین خود گله مندند اما هرگز این گله مندی آنها باعث نمی شود که حضور در صحنه را ترک کنند.

وی گفت: این تحلیل و این درایت مردم بسیار با ارزش است با این درایت، مردم به جایی رسیده اند که خطای یک مسئول را هر کسی که باشد را به پای نظام نمی گذارند و اگر مسئولی راه خطا می رود او را ترد می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین شاکر افزود: مردم بخاطر مسئولین به صحنه نمی آیند که بخاطر کم کاری، کوتاهی و سیاسی کاری یک مسئولی در صحنه حضور نداشته باشند زیرا مردم احساس وظیفه می کنند و به نظام و انقلاب علاقمند هستند و انشاالله در همه صحنه ها حضور داشته و خواهند داشت.

امام جمعه اردکان در بخش پایانی سخنان خود ضمن تسلیت فرا رسیدن ایام فاطمیه گفت: این ایام فرصتی است برای ابراز ارادت مردم به اهل بیت و آشنایی با سیره اهل بیت بویژه حضرت زهرا(سلام الله علیها) و فرصتی است برای تجدید بیعت با ولایت چون حضرت زهرا(سلام الله علیها) شهیده راه ولایت است.

وی با تشکر و قدردانی از برگزارکنندگان مراسم ایام فاطمیه از مسئولین خواست که مانند دیگر امور هنری و ورزشی از این مجالس نیز حمایت کنند و از کمک به آنها دریغ نکنند.

حجت الاسلام والمسلمین شاکر اظهار داشت: من اعلام می کنم که برپایی مجالس قرآن و اهل بیت و ترویج فرهنگ ثقلین بزرگترین کار فرهنگی است که آثار و برکات بسیار زیادی برای مردم ما دارد.

وی افزود: گاهی به بنده گله می کنند که مسئولین برای برنامه های دیگر چند روز وقت می گذارند و حتی چقدر بودجه اختصاص می دهند اما در طول سال حتی یکبار هم به فکر معارف قرآنی و اهل بیت و جلساتی که با نام قرآن و با نام اهل بیت برگزار می شود نیستند.

امام جمعه اردکان گفت: اگر بخواهیم در روز قیامت شرمنده قرآن، پیامبر و اهل بیت نباشیم باید دغدغه ترویج فرهنگ قرآن و اهل بیت در میان ما بیشتر بشود و هرچه بیشتر به فکر ترویج این موضوع در شهر باشیم.

تأکید بر داشتن اخلاق نیکو، غنیمت شمردن نعمت سلامتی و امنیت و گرامیداشت چهلمین روز ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی از دیگر مباحثی بود که امام جمعه اردکان به آنها پرداخت.

ارسال نظرات