امام جمعه سنندج گفت: همه مسئولان و متولیان امر باید زمینه‌های لازم برای ازدواج ساده، آسان و به هنگام در بین جوانان را فراهم آورند.
کد خبر: ۸۸۲۶۵۸۸
|
۲۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، ماموستا عبدالرحمن خدایی، امام جمعه سنندج در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان اظهار کرد: ازدواج به موقع یکی از توصیه‌های دین اسلام است و خداوند در قرآن کریم به کسانی که به سن ازدواج رسیده‌اند به ازدواج توصیه شده اند.
 

وی افزود: توجه به بنیان خانواده و روابط اجتماعی از جمله مواردی است که در آیات متعدد قرآنی و احادیث نبوی و کلام بزرگان دینی به آن اشاره شده است.

 

امام جمعه سنندج تصریح کرد: سلامت جامعه در گرو سلامت خانواده‌ها و تک‌تک افراد است و ازدواج مسیر را برای تعالی افراد جامعه فراهم می آورد.

 

وی در ادامه توقعات بالا، مهریه‌های سنگین و تجمل گرایی را از جمله موانع ازدواج برشمرد و گفت: خانواده‌ها باید زمینه ازدواج آسان جوانان را فراهم آورند.

 
امام جمعه سنندج خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود همه دستگاه‌های اجرایی و متولیان امر تمام توان خویش را برای فراهم کردن زمینه‌های لازم برای ازدواج ساده، آسان و به هنگام در بین جوانان کردستانی فراهم کنند چرا که عرصه کم کاری در این عرصه موجب پدید آمدن آسیب های اجتماعی می شود.
 
 
 
 
ارسال نظرات