کم کاری متولیان فرهنگی مشکل اصلی در اشاعه فرهنگ دینی

مدیر گروه معارف دانشگاه محقق اردبیلی و مدرس حوزه و دانشگاه گفت: من معتقدم که مشکل اصلی ما در اشاعه فرهنگ دینی کم کاری و دغدغه مند نبودن بسیاری از متولیان فرهنگی در جامعه است وای کاش مسئولان توصیه های مقام ولایت را جدی می گرفتند وبه عنوان اولویت اول کشور به آن می پرداختند چون به نظر کارشناسان اقتصادی پایه اقتصاد یک کشوری استحکام پیدا نمی کند مگر این که فرهنگ آن کشور اصلاح شود.
کد خبر: ۸۸۲۶۸۰۶
|
۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل،حجت الالسلام احمد شجاعی مدیر گروه معارف دانشگاه محقق اردبیلی و مدرس حوزه و دانشگاه درگفت وگو با خبرگزاری بسیج از اردبیل، دررابطه با نقش رسانه ها در ترویج معنویت و فرهنگ و تمدن اسلامی گفت: نقش رسانه ها در ترویج معنویت و فرهنگ و تمدن اسلامی یک نقش بی بدیل است امروزه اگر نیروهای دلسوز و دغدغه مند به دنبال اشاعه ی فرهنگ دینی باشند راهی جز ازطریق حضور فعال در رسانه اعم از دیدادی وشنیداری به ویژه فضای مجازی وجود ندارد.

مدیر گروه معارف دانشگاه محقق اردبیلی ادامه داد: البته اگربا استدلال های قوی و با مخاطب شناسی دقیق ورود پیدا کنیم باید بپذیریم که در این عرصه خیلی موفق نبودیم و این مهم با استفاده از نیروهای نخبه ومتخصص در مسائل فرهنگی محقق می شود.

شجاعی گفت: ما به شدت در تقویت بنیه های فرهنگی جامعه مان دچار مشکل هستیم وقطعا تا مسائل فرهنگی در جامعه دغدغه اول مسئولان کشور نباشد ما همچنان با یک عقب گرد فرهنگی بلکه در مسیر دگرگونی فرهنگ اصیل اسلامی به فرهنگ غیر دینی پیش خواهیم رفت.

این مدرس حوزه و دانشگاه اضافه کرد:من معتقدم که مشکل اصلی ما در اشاعه فرهنگ دینی کم کاری و دغدغه مند نبودن بسیاری از متولیان فرهنگی در جامعه است وای کاش مسئولان توصیه های مقام ولایت را جدی می گرفتند وبه عنوان اولویت اول کشور به آن می پرداختند چون به نظر کارشناسان اقتصادی پایه اقتصاد یک کشوری استحکام پیدا نمی کند مگر این که فرهنگ آن کشور اصلاح شود.

وی تصریح کرد: تمدن اسلامی نیازمند مولفه های زیادیست که مهمترین آن ها نهادینه کردن فرهنگ دینی در جامعه اسلامی سپس در صدد صدور آن به سراسر دنیاست، اگردر جامعه اسلامی آموزه های دینی در سراسر شئون زندگی مردم سریان نداشته باشد هرگز نمی توان به تمدن اسلامی اندیشید.

شجاعی گفت: پایه واساس تمدن اسلامی پیاده کردن فرهنگ دینی در جامعه است واین نیازمند عزم راسخ متولیان فرهنگی جامعه وافراد دغدغه مند در حوزه ی فرهنگ دینیست، البته برای تحقق پیداکردن این مهم در درجه اول باید حوزه و دانشگاه به عنوان دورکن مهم وتاثیر گذار جامعه باید وارد میدان شوند وهرکدام متناسب با جایگاه خود نقشه راه را تعیین وراهکارهای عملی آن را ارائه دهند.

مدیر گروه معارف دانشگاه محقق اردبیلی گفت: به امید روزی که متولیان فرهنگی نه در شعار بلکه در عمل به فکر توسعه فرهنگ دینی در جامعه باشند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار