ایجاد ارزش افزوده برای تولید بیش از 400 هزار تن انواع محصولات کشاورزی از طریق احداث صنایع تبدیلی و ایجاد اشتغال، به صورت جدی در حال پیگیری است.
کد خبر: ۸۸۲۶۸۵۴
|
۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، فرماندار طارم در مراسم جشن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، با اشاره به دستاوردهای نظام و دولت در حوزه بهسازی راه‌های ارتباطی در شهرستان طارم، گفت: روکش آسفالت به طول 110 کیلومتر، بهره برداری از پل زیر گذر و رو گذر سه راهی بناب، بازگشایی راه ارتباطی 4 روستا و پیگیری سه پروژه ملی در مسیرهای زنجان-طارم-منجیل، طارم-خلخال و طارم-شفت-ملاسرا از جمله اقدامات دولت تدبیر و امید در شهرستان طارم در حوزه راهسازی است.

علی باقری با بیان اینکه پروژه راه ارتباطی طارم به خلخال، یکی از پروژه های مهم شهرستان به شمار می رود، افزود: این پروژه در حال حاضر در یک قطعه 4 کیلومتری با اعتبار استانی و یک قطعه 9 کیلومتری با اعتبار ملی عملیات اجرایی خود را آغاز کرده که با بهره برداری از این طرح، شاهد پیشرفت جدی در شهرستان طارم خواهیم بود.

وی از اختصاص اعتبار به بهسازی و تکمیل راه ارتباطی طارم به ماسوله خبر داد واظهار داشت: میزان هزینه‌های انجام شده در این بخش، بالغ بر 40 میلیارد تومان است، این در حالی‌ است که مجموع اعتبارات عمرانی اختصاص یافته از محل اعتبارات استانی برابر با 5/19 میلیارد تومان می‌باشد.

فرماندار طارم همچنین باقری به اقدامات ماندگار دولت تدبیر و امید در حوزه گازرسانی اشاره کرد و گفت: مردم شهر آب بر در سال 90 برای نخستین بار از نعمت گاز برخوردار شده اند، این در حالی است که به دلیل محدودیت های مالی در کشور این پروژه در شهرستان به مدت زیادی متوقف شده بود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر و در سایه تلاش دولت یازدهم، بیش از نیمی از مردم طارم از نعمت گاز برخودار شده اند و پروژه های گازرسانی در بیشتر مناطق این شهرستان در دست اجرا است، گفت: امیدواریم با ادامه این روند در نیمه اول سال 96، 83 درصد مردم شهرستان از نعمت گاز برخوردار شده و سایر پروژه های گازرسانی نیز با مساعدت استاندار و شرکت گاز عملیات اجرایی خود را آغاز نماید.

باقری اقدامات انجام شده در حوزه بهداشت و درمان شهرستان در دولت تدبیر و امید را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: 5/4 میلیارد تومان در حوزه بهداشت و درمان توسط دولت در شهرستان طارم هزینه شده است.

فرماندار طارم از کلنگ زنی 25 پروژه عمرانی در حوزه بهداشت و درمان شهرستان همزمان با کلنگ زنی درمانگاه شبانه روزی چورزق در طارم خبر داد و خاطر نشان کرد: برای اجرای این پروژه‌ها 10 میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده است.

باقری در ادامه به موضوع اهمیت توسعه و جذب سرمایه گذاری در شهرستان طارم اشاره کرد و گفت: ایجاد ارزش افزوده برای تولید بیش از 400 هزار تن انواع محصولات کشاورزی از طریق احداث صنایع تبدیلی و ایجاد اشتغال، به صورت جدی در حال پیگیری است.

وی با بیان اینکه ظرفیت بسته بندی و فرآوری زیتون در منطقه قبل از آغاز به کار دولت تدبیر و امید، 1300 تن در سال بود، افزود: با اقدامات و برنامه ریزی‌های انجام شده، این میزان هم اکنون به حدود 10 هزار تن رسیده است.

فرماندار طارم با یادآوری اینکه شهرستان طارم مقام اول تولید زیتون و مقام اول تولید سیر با کیفیت در کشور را داراست، ضمن تقدیر از نگاه ویژه مدیریت عالی استان و سایر مدیران استانی به شهرستان طارم، اظهار امیدواری کرد با حمایت و پشتیبانی مردم و مسئولین استان شاهد خدمات بیش از پیش نظام در این شهرستان باشیم.

ارسال نظرات