وصیت شهدا خطی به رنگ خدا

این جملات ناب از امام عشق است درباره وصیت نامه شهدا که همچون چراغی در تاریکی ،راه سعادت را به هر انسان آزاده ای نشان می دهد.
کد خبر: ۸۸۲۶۸۹۵
|
۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، «این وصیت نامه هایی که این عزیزان می نویسند مطالعه کنید، پنجاه سال عبادت کردید و خدا قبول کند ،یک روز هم یکی از این وصیت نامه ها رو بگیرید و مطالعه کنید و فکر کنید.» امام خمینی (ره)

این جملات ناب از امام عشق است درباره وصیت نامه شهدا که همچون چراغی در تاریکی ،راه سعادت را به هر انسان آزاده ای نشان می دهد.

شهدا با خون خود تابلوی زیبایی را در برابر چشم جهانیان ترسیم کردند و بواسطه آن توانستند ارمغان بزرگی همچون شهادت طلبی را بر کتیبه تاریخ حک کنند.

آنان با فرمان امام زمان شان برای دفاع از انقلاب اسلامی که مرز و جغرافیا نمی شناسد وارد معرکه کارزار شدند و شهادت را برای خود سعادتی بزرگ می دانستند که نصیب هرکسی نمی شود.

در دوران دفاع مقدس با شعار «یا شهادت یا زیارت» به خط دشمن می زدند و امروز نیز شاهد هستیم که با شعار «لبیک یا حسین» خواب را از چشمان دشمن ربودند.

این شیفتگی و عشق شهیدان و رزمندگان به شهادت را به وضوح می توان در خاطرات ، مصاحبه ها و وصیت نامه ها مشاهده کرد.

امام امت نیز وقتی این روحیه شهادت طلبی را در رزمندگان می دید به آن غبطه می خورد و آن را رمز پیروزی می دانست . امام در این باره فرمودند:« بسیاری از آنها می آیند پیش من ،گریه می کنند که شما دعا کنید من شهید بشوم .»

در فراز دیگری امام برخورداری جوانان از روحیه شهادت طلبی را از الطاف الهی می دانستند و می فرمایند: «این قدرت خدای تبارک و تعالی است که جوانان را عاشق شهادت کرده است .»

مقام معظم رهبری هم که خود یکی از شهدای زنده عصر حاضر به شمار می رود اهمیت روحیه شهادت طلبی رزمندگان و نقش آن در پیروزی را عامل مهم دانسته و می فرمایند: «این روحیه شهادت طلبی در میان ملت هاست که آن را به پیروزی می رساند و باید این روح شهادت طلبی را حفظ کرد.»

با این حال وصیت نامه شهدا جرعه عشقی است که آیینه تمام نمای تفکرات رزمندگان را به مردم نشان می دهد ، که کشته شدن در راه اسلام برایشان مرزبندی شده نیست. از شهدای دوران دفاع مقدس تا شهدای مدافع حرم همه آنها همچون پروانه دور شمع شهادت می گردند.

شهید "سیادت" یکی از شهدای دوران دفاع مقدس است . در فرازی از وصیت نامه اش می خوانیم « شهید شدن در راه خدا آرزوی هر حزب اللهی است و لذتی بی پایان است . دوست دارم صدها جان داشتم و صدها بار در راه خدا جان می دادم زیرا شهادت کمال انسان است .»

و یا شهید مدافع حرم "عبدالرحیم فیروزآبادی" که سربازی برای حضرت زینب (س) را یکی از آرزوهای دست یافته برای خود می پندارد و می گوید:« امیدوارم در این راه به درجه رفیع شهادت نائل شوم .»

همچنین شهید امنیت"کمیل صفری تبار" بصورت خودمانی در وصیت نامه اش نوشته است: «من خیلی به حضرت زهرا(س) علاقه داشتم . طوری که هر وقت فکرش را می کنم اشکم جاری می شود. از این خانم بزرگوار میخواهم که از خدا بخواد از سر تقصیرات ما بگذرد تا هر چه زودتر به اون عشقی که وارد سپاه شدم برسم ؛ شهادت شهادت شهادت»

شهدایی که برای رسیدن به قله های رفیع شهادت غریبانه هجرت کردند ،در وصیت نامه هایشان به گونه ای تاکید داشتند که برای در آغوش کشیدن شهادت ،سرسوزنی نگرانی برای خانواده و فرزندان خود ندارند.

شهید مدافع حرم "مهدی طهماسبی" که در آسمان دمشق ، مشق شهادت کرد در وصیت نامه اش با یقین کامل نوشت: «والله والله بنده هیچ نگرانی و سر سوزن دلواپسی به همسر و فرزندانم ندارم که بعد از من چه می کنند زیرا اگر آنان در خط حق و ولایت باشند پس یقینا اهل من هستند و خداوند وعده داده که خودش خون بهای شهیدان است.»

بیان عشق شهیدان درباب شهادت در این وجیزه نمی گنجد و وصیت نامه های شهدا که دستی خطی است به رنگ خدا ، جلوگاه شهادت طلبی رزمندگانی را ساخته است که در این دنیا پرونده زندگی شان با مهر شهادت بسته شد.
علی ابراهیمی گتابی/
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار