رييس اداره كتابخانه‌هاي عمومي فريمان اظهاركرد: طرح تاكسي كتاب براي اولين بار در فريمان با همكاري تاكسي درون شهري فريمان كليدخورد.
کد خبر: ۸۸۲۶۸۹۶
|
۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۱
محمدباقر قادری، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی، اظهارکرد: به منظور ترویج فرهنگ کتابخوانی، طرح تاکسی کتاب برای اولین بار در فریمان با همکاری تاکسی درون شهری بی‌سیم بهمن فریمان کلیدخورد.

قادری با دعوت از رانندگان تاکسی‌ها برای مشارکت در اجرای این طرح فرهنگی، افزود: محسن پسندیده، عضو کتابخانه شهید مطهری، اولین راننده‌ای بود که در این طرح شرکت‌کرد.

وی در ادامه به اقدامات این اداره برای ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی پرداخت و خاطرنشان‌کرد: از ۱۷ اسفند سال گذشته تا کنون نزدیک به هفت هزار کارت ویزیت کتابخانه به صورت خانه به خانه در سطح شهرستان فریمان توزیع‌شده است.

قادری برپایی ایستگاه مطالعه در مراکزی از جمله بانک‌ها و بیمارستان با همکاری آموزش و پرورش، شهرداری‌ها و بخشداری قلندرآباد، مشاوره و معرفی کتاب به اعضا و مشاوره و معرفی کتاب‌های مذهبی با حضور حجت الاسلام توسلی را از دیگر خدمات و برنامه‌های اداره کتابخانه‌های فریمان برشمرد.

وی یادآورشد: هر هفته در بخش کودک کتابخانه نشست کتابخوان با حضور کارشناسان فرهنگی و دانش‌آموزان مدارس، برنامه قصه‌گویی و نمایش فیلم برگزار می‌شود.

قادری در پایان، اجرای طرح «هر خانه، اهدای یک کتاب» را از جمله طرح‌های موفق در زمینه جمع‌آوری کتاب‌های بلااستفاده همشهریان و غنی‌سازی کتابخانه‌های شهرستان برشمرد و اظهارداشت: پیگیری دریافت کتاب کمک‌آموزشی از انتشارات به‌نشر و کانون قلم‌چی تهران هم در دست اقدام است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها