امام جمعه اردبیل:

ترامپ نمادی از واقع‌گرایی آمریکا و برخاسته از واقعیت‌های موجود در این کشور است

امام جمعه اردبیل گفت: ترامپ که سرنوشت اقتصاد، امنیت و فرهنگ دنیا را به دست گرفته نمادی از واقع‌گرایی آمریکا و برخاسته از واقعیتهای موجود در این کشور است.
کد خبر: ۸۸۲۶۹۰۴
|
۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۰

به گزارشخبرگزاری بسیج از اردبیل به نقل از تسنیم اردبیل، آیت‌الله سیدحسن عاملی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر اردبیل با گلایهاز حضور بعضی از مسئولان در منزل بعضی از سفرای خارجی در حالی که حدود شرعی توسط افراد رعایت نشده بود، اظهار داشت: این عمل سبب زوال شعارهای دینی و هیبت گناه است.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل حاکمیت و رهبر و ریاست صالح را بزرگترین حق ملت دانست و گفت: این حق در کشوری مثل آمریکا که بر امنیت، اقتصاد و فرهنگ دنیا تاثیر شگرفی دارد بسیار مهم است.

وی افزود: دنیا به این دلیلدر بحران است و آمریکا بحرانی‌تر، چرا که سه عنصر ثروت، فریب رسانه‌ای و قدرت یعنی زر و زور و تزویر دنیا را از جهت رهبریت صالح به مرز بحران رسانده است.

امام جمعه اردبیل از زبان جیمی کارتر رئیس جمهور اسبق آمریکا گفت:"در آمریکا مردم هیچ سهمی از قدرت ندارند، نیاز نامزدهای ریاست جمهوری این کشور به دست کم دویست میلیون دلار برای تبلیغات، حاکی از آن است که این کشور از مسیر دموکراسی به حکومت ثروتمندان (الیگارشی) در حال تغییر است".

آیت‌الله عاملی با اشاره به دیگر اظهاران کارتر بیان کرد: کارتر ادامه می‌دهد"با توجه به دورنمای سیاسی حاضر در آمریکا و اینکه هر نامزد به پشتوانه مالی عظیمی نیازمند است بسیاری از مردم قادر به کاندیدا شدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نیستند".

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری افزود:کارتر می‌گوید"در حال حاضر به جای دموکراسی به یک کشور تحت حکومت ثروتمندان تبدیل شده ایم و به نظرم این بدترین آسیب به استانداردهای اخلاقی سیستم سیاسی آمریکا است که در تمام طول عمر خود شاهد آن بوده ام".

وی با تبیین فرمایش مقام معظم رهبری که"ما بدهکار تشکر به اوباما نیستیم و از ترامپ به‌خاطر ارائه ماهیت واقعی آمریکا تشکر می‌کنیم"، تصریح کرد: ترامپ که سرنوشت اقتصاد، امنیت و فرهنگ دنیا را به دست گرفته نمادی از واقع‌گرایی آمریکا و برخاسته از واقعیتهای موجود در این کشور است.

آیت‌الله عاملی اظهار کرد: ترامپ اعترافات بسیار خوبی دارد و می‌گوید"ما 6 تریلیون دلار در خاورمیانه هزینه کرده ایم که با آن می‌توانستیم کشور خود را دوباره بازسازی کنیم"این سرمایه‌گذاری سنگینی که از طرف آمریکا صورت گرفته و مشابه آن از طرف کشورهای بازیگر در عرصه بین‌الملل هزینه می‌شود نشان می‌دهد که یک کشور برای حفظ امنیت خود باید در خارج از مرزهای خود دشمن را زمین‌گیر کند.

امام جمعه اردبیل بیلن کرد: دست داعشیها و تکفیریها که ایران را مقصد اصلی خود معرفی می‌کنند به ایران نخواهد رسید چراکه کشور ما در خارج از مرزها آنها را مدیریت و منکوب کردیم و شبهه‌افکنی در این باب هجمه مستقیم به ارکان امنیت داخل ایران است و ملت ما باید با هوشیاری تمام، به ریشه، منبع و خاستگاه و محل طراحی این شبهات توجه داشته باشد.

ارسال نظرات