خبرهای داغ:
به بهانه بیانات قاطعانه مقام معظم رهبری؛
سخن از آشتی ملی به تعبیر سکاندار انقلاب به راستی چه معنایی می‌تواند داشته باشد جز اینکه در آستانه انتخاباتی دیگر، فتنه گران همچنان به دنبال طرح و برنامه‌ای برای پیشبرد اهداف خود علیه نظام و آحاد مردم باشند؟!
کد خبر: ۸۸۲۶۹۲۳
|
۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۶
باطل السحرِ سناریوی دوقطبی سازان
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، واکنش صریح و قاطع رهبر معظم انقلاب به طرح آشتی ملی که چند وقتی است با حمایت جریان قوی رسانه‌ای به ویژه در فضای مجازی از سوی عده‌ای دنبال می‌شود، قبل از هر چیز به عامل ناکامی و در واقع باطل السحر تلاش‌هایی شد که نه تنها به دنبال وحدت و اتحاد حقیقی در کشور نبوده و نیستند که اتفاقاً خواسته یا ناخواسته سناریوی دشمن در مسیر دو قطبی سازی را دنبال می‌کنند.

مقام معظم رهبری در همین باره تصریح کردند: " یک عده‌ای تعبیر آشتی ملی را می‌گویند؛ این‌ها به نظر من معنی ندارد؛ مردم با هم متحدند؛ چرا می‌گویید آشتی؟ مگر مردم باهم قهرند؟...بله، مردم با آن کسانی که روز عاشورا آمدند وسط خیابان و با قساوت و بی‌حیایی، جوان بسیجی را در خیابان لخت کردند و کتک زدند، قهرند و آشتی هم نمی‌کنند."

بانیان و حامیان فتنه سال 88 گویا فراموش کرده‌اند که چه عملکرد خیانت بار و بلکه جنایت آمیزی در آن سال و حتی سال بعد از آن داشته‌اند و این گونه با طرح مباحثی این چنین می‌خواهند خود را حامی اتحاد ملی نشان دهند و حال آن که هم اینان بودند که در همان سال بذر تفرقه و شک و تردید را در بین بسیاری از شهروندان عادی جامعه پراکندند و با ادعای دروغین تقلب از جایگاه نخبگی خود در اجتماع سوء استفاده کرده و به غبارآلوده شده بیشتر فضا به جای شفاف سازی و اطمینان بخشی افزودند.

آنچه مسلم است این که ملت هیچ گاه از یاد نبرده و نخواهد برد که در آن قضایا، چگونه اشخاص و جریاناتی موجب شدند تا در نهایت شیرینی حضور 40 میلیونی ملت پای صندوق‌های رأی به تلخکامی کم سابقه‌ای بدل شود که تنها از آن دشمنان نظام و انقلاب بهره برداری کردند و زهر خود را به جان این ملت ریختند.

اینک اما سخن از آشتی ملی به تعبیر سکاندار انقلاب به راستی چه معنایی می‌تواند داشته باشد جز این که در آستانه انتخاباتی دیگر، فتنه گران همچنان به دنبال طرح و برنامه‌ای برای پیشبرد اهداف خود علیه نظام و آحاد مردم باشند؟!

طرح چنین مباحثی البته به نظر می‌رسد که برای اجرای نوعی برنامه فرافکنی هم باشد، از این منظر که اذهان عمومی به جای مشاهده تلاش مسؤولان برای رفع مشکلات اقتصادی و مطالبه گری در این باره، معطوف به حاشیه سازی‌هایی شود که تنها شاید دغدغه عده‌ای معدود در کشور باشد و نه کلیت جامعه.

این مساله به ویژه آن که در واپسین روزهای سال "اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل" قرار داریم، می‌تواند حائز اهمیت و قابل توجه باشد به خصوص از این حیث که مقام معظم رهبری در سخنان خویش نیز بدان اشاره داشته و خواستار پاسخگویی مسؤولان به مردم درباره اقدامات خود در سال رو به پایان شدند.

در این بین جای بسی تأسف است که فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی و برخی چهره‌های وجیه سیاسی در این روزها به جای اینکه همتشان را مصروف حل مشکلات مردم در حوزه بیکاری، گرانی و نیز رکود اقتصادی کرده و بدین وسیله زمینه و شرایط را برای رفع یا کاهش دامنه‌ این معضلات فراهم کنند، در تریبون‌ها به ویژه فضای مجازی به طرح مباحثی از قبیل طرح آشتی ملی می‌پردازند و حتی از آن با عنوان گفت‌وگوی ملی در سطح ارکان بلندپایه نظام یاد می‌کنند.

اُمید آن که این طیف سیاسی و هم پیالگان مشرب فکری آن‌ها با سخنان قاطعانه رهبری معظم راه خود را از فتنه گران بریده از نظام و مردم جدا کرده و اولویت‌های کشور را در دستور برنامه‌های خود چه از حیث قول و حرف و چه از حیث کردار و رفتار سیاسی قرار دهند.
مهدی مرادی
ارسال نظرات