مسئول معاونت دانش و پژوهش سپاه امام صادق(ع) بوشهر از برگزاری همایش علمی « نفوذ، طرح دشمن در دوران پسا برجام و راهکارهای مقابله با آن» خبر داد.
کد خبر: ۸۸۲۶۹۲۷
|
۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، سرهنگ محمدرضا زارعی‌تبار صبح امروز در نشست خبری همایش علمی « نفوذ، طرح دشمن در دوران پسا برجام و راهکارهای مقابله با آن» اظهار داشت: پیدایش انقلاب اسلامی با آرمان‌های بلندی که امام خمینی(ره) برای آن ترسیم کردند منافع نظام سلطه را به طور جدی به خطر انداخت.

زارعی‌تبار ادامه داد: پیروزی انقلاب اسلامی و ظهور نظام مقدس جمهوری اسلامی، یک شکاف راهبردی در هندسه قدرت جهانی بود که ایران را به یک قدرت برتر منطقه‌ای و بازیگر توانمند در عرصه معادلات بین‌المللی تبدیل کرد و در ادامه با فراگیری پیام و گفتمان خود در منطقه و فراتر از آن، نویدبخش تمدن اسلامی در عصر جاهلیت جدید قرار گرفت.

وی افزود: آرمان بلند امام راحل برای انقلاب اسلامی، حاکمیت اسلام بر جهان و احیای فرهنگ و تمدن اسلامی بود و نظام سلطه برای مقابله با این رویکرد از هیچ توطئه‌ای فروگذار نکرد.

مسئول معاونت دانش و پژوهش سپاه امام صادق(ع) بوشهر بیان داشت: درحال حاضر دشمن از هیچ تلاشی برای مقابله با نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دریغ نکرده و دانشگاه‌ها، اتاق‌های فکر، لابی‌های مختلف صهیونیستی، غول‌های صنعتی و احزاب و رسانه‌های مختلف آنها در حوزه نفوذ مشغول تصمیم‌سازی بوده و با تمام ابزارها، فشارها و تلاش‌های فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و تبلیغاتی قصد دارند در قالب «نفوذ» نظام اسلامی را به زانو درآورده و وادار به تبعیت نمایند. هم اکنون 160 موسسه در آمریکا و اروپا مشغول عملیاتی کردن راهبردهای نفوذ علیه انقلاب اسلامی هستند، بنابراین لازم است نخبگان انقلابی این موضوع را رصد نموده و برای مقابله با آن نقشه جامعی را تدوین نمایند.

زارعی‌تبار تصریح کرد: سپاه امام صادق(ع) بوشهر در لبیک به فرمایش مقام معظم رهبری و برای انجام بهینه این ماموریت و احصاء راهکارهای عالمانه برای مقابله با نفوذ دشمن، همایش علمی « نفوذ، طرح دشمن در دوران پسا برجام و راهکارهای مقابله با آن» را برگزار می‌کند.

وی گفت: در همین راستا، ابتدا فراخوان مقاله‌ای در سه محور و 10 موضوع طراحی و اعلام شد که به حمدالله با استقبال بسیار مطلوبی مواجه گردیده و مقالات متنوعی در موضوعات مختلف فراخوان به دبیرخانه همایش واصل گردید و ان‌شالله مقالات برتر در همایش پایانی ارائه خواهند شد.

زارعی تبار افزود: این همایش روز سه‌شنبه سوم اسفند ماه و در سالروز یکی از وقایع تاریخی مرتبط با نفوذ یعنی کودتای انگلیسی رضاخان، در حسینیه عاشقان ثارالله سپاه امام صادق(ع) بوشهر برگزار خواهد شد.

وی اضافه کرد: سخنران این همایش یکی از سخنرانان مطرح کشوری مرتبط با موضوع خواهد بود و علاوه برسخنرانی و ارائه مقالات برتر، نمایشگاه کاریکاتور نفوذ نیز در حاشیه این همایش برگزار خواهد شد . مسئول معاونت دانش و پژوهش سپاه امام صادق (ع) در پایان اظهار داشت: مهمان ویژه این همایش نیز پدر بزرگوار شهید احمدی روشن خواهد بود و از ایشان بعنوان پدر شهید راه علم و شهیدی که با نفوذ دشمن به شهادت رسید، تجلیل خواهد شد .

انتهای پیام/

ارسال نظرات