قبادی در نشست خبری ششمین جشنواره مد و لباس:

یکی از مهیج ترین بخش های جشنواره مسابقه طراحی زنده لباس است

دبیر کارگروه مد و لباس گفت: یکی از مهیج ترین بخش های جشنواره مسابقه طراحی زنده لباس است که سعی داریم فاصله زیاد بین طراحان و تولید کنندگان را کم می کنیم.
کد خبر: ۸۸۲۶۹۷۴
|
۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۸

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج نشست خبری ششمین جشنواره مد و لباس فجر، صبح امروز در تالار وحدت با حضور حمید قبادی دبیر کارگروه مد و لباس و اهالی رسانه برگزار ‌شد.

قبادی در این نشست گفت: عرض سلام و خیر مقدم خدمت اصحاب رسانه و همکاران خوبمان دارم که رکن رکین مد و لباس در کشور هستند و برای تمام زحمات طول سال آنها که در کنار کارگروه مد و لباس بودند نشکر می کنم که این عنصر مهم فرهنگی را بسط و گسترش می دهند.

وی افزود: خوشبختانه سی سال 95 اقدامات بسیار خوبی توسط رسانه ها و صدا و سیما و مجلات صورت گرفت که امسال بنا داریم به صورت تخصصی به عملکرد شما اهالی رسانه بپردازیم.

دبیر کارگروه مد و لباس تصریح کرد: امسال نتایج زحمات شما معرفی خواهد شد و اقدامات شما را به صورت مستمر رصد می کنیم
کم کم موضوع مد و لباس در بین اهالی فرهنگی در حال مطرح شدن است بعضی رسانه ها صفحات ویژه دارند و بعضی ها در کنار موضوعات دیگر به این قضیه می پردازند.

قبادی اظهار داشت: اخبار متعددی که منتشر شده یادداشت و گزارش ها تاثیر خود را در جامعه دارد اقدامات خوب شبکه های تلویزیونی در سال 95 در مورد محصول ایرانی و طراحی لباس را داشتیم که یادآوری برای جامعه است و جای تقدیر و تشکر دارد و امسال یکی از مهیج ترین بخش های ما اعلام رسانه های برتر است.

وی گفت: امسال فراخوان ششمین جشنواره مد و لباس فجر از آذر ماه برای اولین بار آماده شد که در نوع خود اتفاق جدیدی است و با بیش از 50 نفر از اساتید و صاحب نظران و انجمن های صنفی مکاتبه شد و نظر آنها ار خواستیم و نقطه نظراتشان مورد استفاده قرار گرفت.

قبادی بیان داشت: انجمن طراحان مد و لباس و پارچه ایران، اتحادیه پوشاک تهران و سایر استانها، اتحادیه کیف و کفش و محصولات چرمی و وزارت آموزش و پرورش و صنعن و معدن و تجارت و سازمان فنیحرفه ای به ما کمک کرده اند.
 
وی گفت: این جشنواره 8 بخش دارد که ماموریت اصلی ما بخش طراحی و مسابقه طراحی است که چند بخش را در بر می گیرد یکی از مهیج ترین بخش ها این بخش است ویژگی این بخش موضوع کاربردی شدن لباس در بخش مسابق است تلاش شد بخش کاربردی به همه گروه های لباس بانوان و آقایان و کودکان و نوجوانان اضافه شود.
 
دبیر کارگروه مد و لباس عنوان کرد: بخش بعدی، مسابقه طراحی پارچه است که از ماموریت های مستقیم ماست و قانون ساماندهی مد ولباس پیش بینی شده و در  بخش پارچه بیش از 310 اثر را شاهد بودیم . این نشان می دهد که موضوع پارچه بسیار مهم است پارچه ای که مبنا و طراحی اش ایرانی باشد.
 
وی گفت: بخش طراحی کیف و کفش را هم داریم که تعداد آثار قابل توجهی را شاهدیم و رشد در این مجموعه را می بینیم. بخش بعدی که دو سالی است شکل گرفته طراحی زیور آلات است. بسیاری از آثار و نمادها ممکن است با فرهنگ ما مطابقت نداشته باشد. امسال شاهد بیش از 1000 اثر بودیم یعنی 1000فکر و ایده که کم نظیر است.
 
دبیر کارگروه مد و لباس  افزود: بخش بسیار مهم مسابقه طراحی زنده لباس است. فاصله زیاد بین طراحان و تولید کنندگان را باید کم کنیم ما در این بخش 3 ژانر لباس داریم اول طراحی لباس اجتماع بانوان دوم طراحی پیراهن مردانه و سوم محصولات عفاف و حجاب است.
 
وی گفت: شاهد رشد چشمگیر در همه بخش ها و مشارکت هنرمندان هستیم برای اولین بار بیش از 5200 اثر به جشنواره رسیده که کم نظیر است. رشد کیفی هم داریم. آثار با سلایق گ.ناگ.ن همراه است و حدود 250 اثر را می توانیم به تالار نمایشگاه برسانیم.
 

قبادی گفت: نزدیک به حدود 2300 شرکت کننده و فعال در حوزه مد و لباس اسلامی ایرانی در بخش های رقابتی شرکت می کنند. نزدیک به190 مقاله و پایان نامه و کار پژوهشی به دبیرخانه کارگروه مد ولباس رسیده است. دانشگاه ها به سمت نیاز محوری جامعه در حال حرکت هستند.

وی ادامه داد: مجموعه مقالات میان رشته ای هم در فراخون داشتیم که انضباط اجتماعی و اقتصاد مقاومتی و رنگ و روانشانسی لباس را شامل می شود.

دبیر کارگروه مد و لباس افزود: امسال ما در بخش علمی دانشگاهی کلیه آثار اعم از مقالات را به نمایش در می آوریم در این بخش حدود 32 نشست داریم که اساتید و زمان بندی ها مشخص شده است. 350 اثر در بخش کودک را داشتیم و نمایشگاه کودک را به صورتمستقل برگزار می کنیم.

قبادی گفت: بخش بعدی فرهنگی هنری است تجمیع این فعالیت ها کار سختی است رصد و پایش سالانه به موضوع و جمع بندی کار بسیار بسیار سختی است.

وی عنوان کرد: اتفاق خوبی در حال رقم خوردن است موضوع مد و لباس ایرانی در حال فراگیر شدن در کشور است در استان بوشهر که مرزی است و استان قزوین شاهد آثار درجه یک بودیم که تعداد آثار رسیده به دبیرخانه قابل تقدیر است. تا پایان سال 52 نمایشگاه خواهیم داشت که 15 تا مربوط به فجر است.

 دبیر کارگروه مد و لباسگفت: با همکاری اتحادیه پوشاک 500 فروشگاه در تهران و 2000 فروشگاه در 10 استان دیگر لباس های ایرانی را عرضه خواهند کرد.
 
قبادی گفت: این جشنواره از 3 تا 10 اسفند در تالار وحدت، برج آزادی و  برج میلاد خواهد بود و بخش ویترین ملی را در برج میلاد و تالار وحدت داریم که مرتبط با اقتصاد مقاومتی  و ظرفیت تولید و توان داخی را بهنمایش می گذاریم. امسال 18 مجموعه دیگر متفاوت با سل های قبل معرفی می کنیم و در برج میلاد 25 برند امکان عرضه محصولات خود را دارند.
 
ارسال نظرات
آخرین اخبار