خبرهای داغ:
استاندار خوزستان:

14 ژنراتور تصفیه‌خانه شماره یک اهواز نصب شد / تمام نقدها را می‌پذیرم / با مدیران بی‌مسؤولیت و کم‌کار مدارا نمی‌کنیم / مطالبات مردم حق‌الناس است

استاندار خوزستان با بیان اینکه 14 ژنراتور تصفیه‌خانه شماره یک اهواز نصب شد گفت: تمام نقدها را می‌پذیرم و در مقابل انتقاد گلایه‌ای ندارم همچنین درباره مشکلات موجود با مدیران بی‌مسؤولیت و کم‌کار مدارا نمی‌کنیم.
کد خبر: ۸۸۲۷۰۲۳
|
۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از اهواز، غلامرضا شریعتی شامگاه جمعه با حضور در برنامه زنده تلویزیونی با عذرخواهی از مردم استان خوزستان به دلیل وجود مشکلات متعدد قطعی برق و آب اظهار کرد: من از اینکه مردم من را نقد کنند ناراحت نمی‌شوم و نقدها را محترم می‌دانم، از این که مردم با شعارهای خود خواستار استعفای من شدند نیز ناراحت نیستم.

وی با تأکید بر اینکه نقد حق مردم است افزود: باید تمام مدیران استان ظرفیت خود را در مقابل شنیدن نقدها بالا برده و ضعف‌ها و کاستی‌های موجود در کار خود را رفع کنند.

استاندار خوزستان با بیان اینکه در استان مشکلاتی وجود دارد تصریح کرد: تمام جناح‌ها، گروه‌های سیاسی و مردم باید دست در دست هم داده و نسبت به رفع مشکلات این استان بکوشند تا در آینده هیچ‌گونه مشکلی نداشته باشیم.

شریعتی با بیان اینکه من از سخنان خود به منزله توجیه استفاده نمی‌کنم و هدفم از حضور در برنامه زنده تلویزیونی بیان مشکلات و محدودیت‌هایی است که در استان خوزستان وجود دارد اضافه کرد: تمام مسؤولان باید در رابطه با مشکل پیش آمده در استان خوزستان است پاسخ‌گو باشند.

شریعتی ادامه داد: در مشکل پیش آمده هیچ‌گونه تعارفی با عوامل مربوطه وجود ندارد و با مدیران و افراد کم‌کار و بی‌مسؤولیت برخورد قاطع و جدی خواهد شد.

وی تاکید کرد: اشکالات و کاستی‌های موجود در استان باید گزارش شود، همچنین در حال بررسی مشکلات موجود هستیم، کوچک‌ترین گذشتی نسبت به خاطیان مشکلات موجود در استان نداریم، زیرا که این مشکلات حق‌الناس است و نمی‌گذاریم حق مردم بر گردن ما مسؤولان بماند.

شریعتی با پاسخ به این سوال که آیا حضور وزیران دولت در استان خوزستان به دلیل قطع برق چاه‌های نفت بوده است و برای رفع این مشکل به استان سفر کردند گفت: رضایت و حال مردم جزء اولویت‌های دولت به حساب می‌آید و حضور وزیر نیز برای رفع مشکلات مردم بوده است.

وی در این رابطه اضافه کرد: همان طور که دیدیم در ابتدا و روزهای نخست برای رفع مشکلات برق مردم اقدام شد و راه افتادن برق چاه های نفت به روزهای بعد موکول شد زیرا نفت در مخازن باقی می‌ماند ولی آن چیزی که باعث نگرانی و نارخرسندی مسؤولان می‌شود عدم رضایت مردم از وضعیت کنونی بود.

عالی ترین مقام  دولتی در استان خوزستان گفت: ما نیز با وسواس و تلاش زیادی سعی در رفع این مشکلات و رضایت‌مندی مردم داشتیم که تا حدود زیادی این مشکل رفع شد و مابقی نیز در روزهای آینده به صورت کامل انجام خواهد شد.

*پیگیری جدی رفع مشکلات کارگران گروه ملی

وی با بیان اینکه مشکلات کارگران گروه ملی چند‌بار در سطح کشور مطرح شد و جلساتی را برگزار کردیم ادامه داد: با وجود این جلسات، مشکلات همواره به حال خود باقی مانده است و ما نیز سعی داریم با برگزاری چندین جلسه دیگر در سطح کشور به صورت حق کامل همه کارگران را گرفته و آنها را به کار خود بازگردانیم.

شریعتی خاطرنشان کرد: دولت اگر قولی به من نداد من خلاف آن را ندیدم و در این رابطه نیز بانک ملی حاضر از تمام تعهدات خود عمل کرده بعد از جهت رفع مشکلات موجود اقدام کنند.

*پروژه قطار شهری اهواز با جدیت به کار خود ادامه می‌دهد

وی با اشاره به مشکلات موجود در قطار شهری اهواز گفت: در زمانی که من استاندار خوزستان شدم کار ساخت و احداث قطار شهری اهواز تقریباً ناتمام و باحال خود رها مانده بود و مشکلاتی میان پیمانکار و کارفرما وجود داشت؛ ولی من با تمام تلاش خود از پیمانکار خواستم تا کار خود را انجام دهد و برای وی تامین اعتبار کردم، زیرا این طرح در استان‌های دیگر بدون هیچ مشکلی در حال انجام و به پایان رسیدن بود.

شریعتی عنوان کرد: از اعتبارات دور نخست سفر رئیس جمهور به استان خوزستان ۲۰۰ میلیارد باقی مانده بود که مسؤولان پیگیری نکردند و متوجه آن نشدند و من با پیگیری‌های خود این مبلغ را گرفته و ۶۰ میلیارد تومان آن را برای قطار شهری اهواز تخصیص دادم.

وی با بیان اینکه پست‌های توزیع برق در استان خوزستان مطابق با توجه به شرایط جوی این استان راه‌اندازی خواهند‌ شد اضافه کرد: تلاش‌ها و مصوبات زیادی برای راه‌اندازی ایستگاه های برق و رفع مشکلات در استان خوزستان صورت گرفته است و مسؤولان امر اجبار شدند تا گزارش کار خود را در جلسات مختلف ارائه دهد.

*راه‌اندازی 14 ژنراتور در تصفیه خانه شماره یک اهواز

شریعتی با اشاره به اینکه یکی از مصوبات دیگر استان برقدار کردن تصفیه‌خانه‌های آب شهر اهواز است اظهار کرد: باید قبل از اینکه مشکلات در استان خوزستان و شهر اهواز به وجود می‌آمد ایستگاه برق اضطراری در تصفیه‌خانه‌های شهر اهواز راه‌اندازی می‌شد ولی این امر صورت نگرفته بود و با تلاش‌هایی که در روزهای اخیر انجام شد ۱۴ ژنراتور آماده در تصفیه‌خانه شماره یک اهواز نصب شد و تصفیه خانه شماره ۲ نیز تا نیمه کار انجام شده است و امیدواریم تا روزهای آینده کار آن به صورت کامل انجام شود.

وی در پایان عنوان کرد: من خودم را دارای یک خانواده 5 میلیون نفری می‌دانم و در حد بضاعتم برای مردم استان خوزستان تلاش خواهم کرد تا مشکلات آنها حل شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها