خبرهای داغ:
رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی:
رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: باید بخش خصوصی را برای خودمان یک فرصت بدانیم و این بخش هووی دولت و مجلس نیست.
کد خبر: ۸۸۲۷۱۴۹
|
۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۷
بخش خصوصی هووی دولت و مجلس نیست
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، عزیز اکبریان در نخستین نشست استانی دبیرخانه مشترک اتاق‌های بازرگانی، اصناف و تعاون ایران که امروز در سالن همایش‌های اتاق بازرگانی استان قم برگزار شد، با اشاره به مقاومت دولت در برابر برون سپاری گفت: هیچ دولتی تلاش نمی‌کند که اختیاراتش را به بخش خصوصی بدهد.

وی ادامه داد: دولت کنونی و دولت گذشته برای تمرکزدایی تلاش نکردند، باید کشور را از تمرکزگرایی خارج کنیم. استاندارها اکنون نمی‌توانند تصمیم‌های لازم را بگیرند و باید دولت‌ اختیارات خودش را به استان‌ها واگذار کند.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی افزود: این فرهنگ غلط در میان مردم کشورمان وجود دارد که همه چیز را از دولت می‌خواهند، دولت هم نمی‌گوید که توان این کار را ندارد.

اکبریان با اشاره به لزوم تغییر سیاست‌های اقتصادی در کشور گفت: امروز شرایط همچون گذشته نیست که بتوانیم کشور را با سیاست‌های گذشته اداره کنیم. اکنون پیشرفت‌ها به صورت ثانیه ای است و با پول نفت به جایی نمی‌رسیم، خصوصی سازی هم به صورت واقعی در کشور صورت نگرفت.

وی با بیان اینکه یکی از اشکالات در کشور این است که هر دولت تقصیر را به گردن دولت قبلی می‌اندازد بیان کرد: طی یک سال اخیر به شرکت مخابرات و وزارت ارتباطات فشار آوردیم تا در زمینه تلفن در کشور توسعه صورت بگیرد.

اکبریان با اشاره به خصوصی سازی اظهار کرد: باید بر شرکت‌های خصوصی نظارت داشته باشیم و بین آن‌ها رقابت به وجود بیاوریم، باید دولت از تصدی گری پرهیز کرده و به بخش خصوصی واقعی کمک کند.

وی ادامه داد: برجام برای ما یک فرصت است، دعواهای جناحی، برجام را برای ما به تهدید تبدیل می‌کند. تیم مذاکره هسته ای مورد تقدیر رهبر معظم انقلاب قرار گرفت و آن‌ها حداکثر تلاش خود را در مذاکرات انجام دادند، از برجام می‌توانیم استفاده کنیم و غربی‌ها از دعواهای ما در این خصوص خوشحال می‌شوند.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی افزود: مشکلات در حوزه اجرای برجام بیشتر به بحث ارتباطات بانکی مربوط است، نیمی از مشکلات بانکی به فشارهای آمریکا و نیمی دیگر به دلیل ضعف‌ بانک‌های ایرانی است.

اکبریان با اشاره به قدرت ایران اظهار کرد: با وجود اینکه در اطراف کشورمان، کشورهای ناامن زیادی وجود دارد، اما با این وجود تروریست‌ها نتوانستند که در داخل ایران عملیاتی انجام بدهند، این مساله ناشی از صلابت مردم کشورمان است و امنیت ایران مردمی است. امنیت بالاترین نعمت ما است و باید از فرصت بعد از برجام برای پیشرفت و تعالی کشورمان تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه مجلس در خدمت اتاق‌های سه گانه بخش خصوصی است ادامه داد: رئیس جمهور اخیرا سفری به کشورهای مجاور داشته است و باید مشکلات خودمان را در ابتدا با همسایگان حل کنیم.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی افزود: اینکه جلسات اتاق‌های سه گانه به صورت منطقه ای در کشور برگزار می شود یک کار خوب است، باید بخش خصوصی را برای خودمان یک فرصت بدانیم و این بخش هووی دولت و مجلس نیست. اگر بخواهیم مشکل کشور را حل کنیم، باید به بخش خصوصی میدان بدهیم.
ارسال نظرات