پلیس فتای استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص کلاهبرداری در فضای مجازی از طریق پیامک و یا تماس های تلفنی هشدار داد.
کد خبر: ۸۸۲۷۳۴۱
|
۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۳
رئیس پلیس فتای استان گفت: در سال های اخیر کلاهبرداری از طریق پیامک و شماره تلفن در قالب برنده شدن از سوی شرکت ها و شبکه های مختلف رواج یافته است به طوری که کلاهبرداران از شما درخواست شماره حساب کرده و با ترفندهای خاص شما را به سمت عابر بانک و صفحات جعلی رجوع می دهند تا از این طریق اطلاعات شخصی حساب شما را یادداشت و کلاهبرداری کنند.
سرهنگ موسوی اطهر افزود:کلاهبرداری در فضای مجازی به این شکل است که کلاهبرداران با ایجاد وب سایت های جعلی و یا با قرار دادن تبلیغات تقلبی در سایت های خرده فروشی واقعی، وانمود می کنند که فروشندگان آنلاین قانونی هستند.
بنا به این گزارش امروزه بسیاری از شرکت های تولیدی با ارائه محصول و ایجاد وب سایت هایی که مجوز مراکز قانونی را داراست اقدام به فروش محصولاتشان به صورت آنلاین می کنند، اما متأسفانه کلاهبرداران با شگردهایی توانسته اند در داخل این سایت ها و وب سایت ها نفوذ کرده و حتی با ایجاد نوع جعلی آن به کلاهبرداری از مشتریان آنلاین اقدام کنند.
کلاهبرداران اغلب از شما می خواهند که از حواله بانکی یا کارت های پول یا انتقال الکترونیکی برای پرداخت استفاده کنید، اگر شما پول را به این روش ارسال کنید احتمال برگرداندن پول یا دریافت محصولات خریداری شده غیر ممکن است.
ارسال نظرات