خبرهای داغ:
مشاور رئیس‌جمهور در امور حقوق شهروندی گفت: درخواست ما از هنرمندان این است که فیلم‎هایی با آیتم‎های حقوق شهروندی بسازند.
کد خبر: ۸۸۲۷۴۸۱
|
۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۳
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از گرگان، الهام امین‎زاده عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان اظهار داشت: پس از ابلاغ حقوق شهروندی از سوی رئیس جمهور جدولی ترسیم شد و طبق آن با استان‎ها مکاتباتی داشتیم تا  به صورت هرمی مشکلاتی که مردم دارند و حل نشده را به ما ابلاغ کنند.

مشاور رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی با اشاره به اینکه اجرای حقوق شهروندی و تحقق آن به تنهائی توسط دولت امکان‌پذیر نیست، افزود: باید آموزش در سطح عالی و آموزش‎های غیر رسمی در سطح مدارس از طریق فوق‎برنامه‎ها و بازی‎ها به نوجوانان و کودکان ارائه شود.

امین‎زاده ابراز کرد: از مهر ماه سال آینده به صورت اختیاری حقوق شهروندی ارائه خواهد شد که با آموزش و پرورش نیز مکاتباتی داشتیم تا در سطح کلاس‎های درس نیز به حقوق شهروندی پرداخته شود.

وی بیانگر این جمله بود که از رسانه ملی درخواست کردیم و جلساتی را خواهیم داشت که در قالب کلیپ‎های چند دقیقه‎ای، فیلم‎ها و سریال‎ها آموزش‎های غیرمستقیم از طریق هنرمندان به مردم ارائه شود و درخواست ما از هنرمندان این است که فیلم‎هایی با آیتم‎های حقوق شهروندی بسازند.

مشاور رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی افزود: جمع‎آوری کودکان بی سرپرست و  بدسرپرست توسط انجمن‎های مردم نهاد در استان اتفاق افتاده و این افراد آموزش داده می‎شوند.

امین‎زاده با بیان اینکه نگاه به حقوق شهروندی هم صلبی و هم تشویقی است، افزود: باید حریم خصوصی افراد رعایت شود و اگر فردی به حقوق خصوصی فردی دست‎درازی کرد، باید مواخذه شود.

دستیار رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی یادآور شد: رئیس جمهور در شورای اداری تاکید کردند که نباید حقوق شهروندان در دستگاه‎ها تبعیض‎آمیز باشد و اجرای قانون باید برای همه شهروندان یکسان دیده شود.

وی افزود: به زودی منشور حقوق شهروندی در همه دستگاه‎های اجرایی نصب می‎شود و افرادی که در دستگاه‎های اجرایی تخطی می‎کنند به مردم اطلاع‎رسانی خواهد شد که می‎توانند به کدام هیئت مراجعه و شکایت کنند.

امین‎زاده به اقدامات دولت در خصوص پلاسکو اشاره کرد و افزود: دولت 10 مصوبه برای پلاسکو داشت و 4 ماه بیمه بیکاری براساس این مصوبات قرار شده به حادثه‌دیدگان پرداخت شود.

وی یادآور شد: در راستای بکارگیری از ظرفیت سمن‎ها و انجمن‎های مردم نهاد یک شبکه سمن‎ها را تشکیل دادیم و در هر استان یک سمن را انتخاب می‎کنیم و آموزش و نظارت را از طریق این سمن به سمن‎های دیگر انجام خواهیم داد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها