خبرهای داغ:
کد خبر: ۸۸۲۷۵۵۹
|
۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۹

اکبر امیری ظهر امروز در نشستی خبری در محل اداره‌کل تأمین اجتماعی اظهار داشت: مطالبات پزشکان استان فارس را تا اول خرداد ماه سال جاری پرداخت کرده‌ایم، افزون بر اینکه مطالبات پزشکان خانواده نیز به‌طور کامل تا اول مهر ماه همین سال پرداخت شده است.

وی با اشاره به طلب 12 هزار میلیارد تومانی وزارت بهداشت از سازمان تأمین اجتماعی خاطرنشان کرد: تأمین اجتماعی نیز حدود 130 هزار میلیارد تومان از دولت طلبکار است و بحث تهاتر کردن این بدهی‌ها دنبال می‌شود که امیدواریم به نتیجه برسد.

این مقام مسؤول با اشاره به بحث نپذیرفته شدن بیماران تأمین اجتماعی در صورت عدم وصول طلب دانشگاه‌های علوم پزشکی نیز گفت: این کار از نظر اخلاقی درست نیست و رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز چنین عقیده‌ای دارد اما بالاخره باید مشکلات دو دستگاه به‌نوعی حل‌ شده است، چراکه فشار این قضیه نباید به بیماران وارد شود.

مدیر درمان اداره‌کل تأمین اجتماعی استان فارس همچنین از قرارداد با یک شرکت اتریشی برای ساخت نخستین بیمارستان تأمین اجتماعی خبر داد و اظهار داشت: زمین این بیمارستان در بزرگراه حسینی الهاشمی تملک شده که پس از بررسی هیات مدیره قرارداد ساخت به امضای طرفین خواهد رسید.

امیری در ادامه با اشاره به حذف تدریجی دفترچه‌های کاغذی نیز گفت: حذف دفترچه‌ها در مراکز ملکی آغازشده و در مراحل بعدی با ایجاد یک شبکه این کار در مراکز نیز صورت خواهد گرفت.

وی همچنین با اشاره به بحث طرح تحول سلامت اظهار داشت: از نظر شاخص‌های سلامت دسترسی به سطح یک سلامت و درمان در این طرح افزایش داشته است که این میزان در سطح دو که شامل پزشکان متخصص می‌شود کمتر است.

این مقام مسؤول افزود: در طرح تحول سلامت کاهش پرداختی از جیب بیماران قابل‌ملاحظه بوده اما هزینه بیمه‌ها نیز افزایش پیدا کرده که به نوعی هزینه درمان از جیب مردم به بیمه‌ها منتقل شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها